به گزارش ایرنا نبی بخش داودی روز پنجشنبه در شورای عشایری ایرانشهر که در منطقه عشایری کوه خضر از توابع بخش بزمان برگزار شد، فعالیت عشایر را مصداق اتکا به منابع داخلی برشمرد و افزود: باید به این فعالیت ها اهمیت داده شود زیرا می تواند بسیاری از کمبودهای بازار را بر طرف کند.
وی با بیان اینکه عشایر نقش بسیار مهمی در تولید محصولات دامی نظیر گوشت و شیر دارند، گفت: تمامی شرایط لازم جهت تامین مایحتاج عشایر فراهم شود و تمامی ادارات دست اندر کار باید برای رفع مشکلات عشایر ایرانشهر تلاش کنند.
فرماندار ایرانشهر به ظرفیت های بالقوه گردشگری مناطق عشایری اشاره کرد و افزود: متاسفانه با وجود طبیعت بکر و قابلیت های زیاد گردشگری در مناطق عشایری بویژه ارتفاعات کوه خضر تا کنون نتوانسته‌ایم از این ظرفیت ها در جذب گردشگران داخلی و خارجی بهره ببریم.
وی بیان کرد: اقتصاد و درآمد زایی در جامعه عشایری به نیرو و توانمندی‌های خود عشایر متکی است به همین دلیل در زمان تحریم‌ها و فشار اقتصادی این قشر کمترین آسیب را می ‌بینند چرا که اقتصاد آنان با نگاه به داخل پایه گذاری شده است.
داودی با اشاره به سهم بالای تولیدات جامعه عشایری در زمینه های دامی و کشاورزی گفت: عشایر ایرانشهر سالانه بیش از 800 تن گوشت قرمز تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.
وی اظهار داشت: هزار و 867 خانوار عشایر با جمعیت 10 هزار و 501 نفر در شهرستان ایرانشهر سکونت دارند که این تعداد عشایر دارای بیش از 47 هزار راس دام سبک، 520 راس گاو و هزار و 200 نفر شتر هستند.
به گزارش ایرنا تامین آب آشامیدنی، نفت سفید، لایروبی قنوات، راه دسترسی، نصب فانوس خورشیدی و حمام خورشیدی، حفر چاهک در مسیر رودخانه ها جهت ذخیره آب و ارائه خدمات آموزشی و بهداشتی به عشایر منطقه از مصوبات شورای عشایری شهرستان ایرانشهر بود.
7314**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.