به گزارش ایرنا ابابکر بلوچ روز پنجشنبه در نشست کمیسیون برنامه ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کنارک اظهار داشت: این شهرستان یکی از قطب های مهم شیلاتی کشور است که با دارا بودن چهار اسکله بزرگ صیادی، 900 فروند لنج و بیش از هزار قایق صیادی و همچنین شهرک صنعتی با صنایع وابسته به شیلات با استفاده از ظرفیت دریا می تواند برای هزاران نفر اشتغالزایی ایجاد کند و توسعه و آبادانی منطقه را رقم بزند.
وی افزود: در بندر صیادی کنارک به عنوان یکی از 50 بندر کد دار دنیا، بیش از هزار فروند قایق های صیادی و چندین شناور کلاس لنج فعال فاقد مجوز وجود دارد که باید برای آنها مجوز صادر شود.
فرماندار کنارک با بیان اینکه قایق های صیادی فاقد مجوز هستند، گفت: تا زمانی که قیمت ارز ثابت بود این قایق ها مشکلی در تامین سوخت به صورت آزاد نداشتند اما با توجه به مشکلات ناشی از قیمت ارز و نیز تفاوت بسیار زیاد قیمت سوخت در آن سوی مرز قیمت سوخت آزاد افزایش یافت و مشکلاتی را برای فعالیت این صیادان ایجاد کرده است.
وی تصریح کرد: به منظور پیگیری و تسریع در صدور مجوز و موافقت اصولی برای شناورها به ویژه قایق های فاقد مجوز لازم است شیلات با احصای شرایط و بررسی وضعیت شهرستان با ارائه نظر کارشناسی در مکاتبه ای با کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان برای پیگیری موضوع از طریق شیلات ایران اقدام کند.
بلوچ به سهمیه سوخت صیادان دارای مجوز در فصل مونسون اشاره کرد و گفت: باتوجه به نظر کارشناسی اداره کل شیلات مبنی بر مشمول نبودن شهرستان کنارک از اثرات فصل مونسون در زمینه صید و صیادی درحوزه نوار ساحلی مشرف به خلیج فارس لازم است با تایید کارکرد لنج های یخی و برودتی توسط دستگاه متولی، تخصیص سهمیه سوخت فصل مونسون توسط شرکت نفت از نظر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بلامانع باشد.
به گزارش ایرنا بندر کنارک در 630 کیلومتری جنوب زاهدان، مرکز استان سیستان و بلوچستان و در ساحل دریای عمان (مکران) واقع شده است.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.