به گزارش ایرنا مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان جمعه شب در این مراسم گفت: در این استان حدود 300 هزار کودک یتیم وجود دارد که 10 هزار کودک یتیم در شمال این استان زندگی می کنند.
علیرضا نخعی افزود: از 700 هزار دانش آموز مشغول به تحصیل در سیستان و بلوچستان 300 هزار نفر آنان نیازمند نوشت افزار، پوشاک، کفش و تغذیه هستند.
وی اظهارداشت: 43 گروه خیری در سیستان و بلوچستان در حال فعالیت هستند به طوریکه تمام این گروهها خیری از خارج از این استان هستند.
مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تاکید کرد: گروهها و طوایف که نعمتی بزرگ برای این استان هستند برای خدمت به نسل آینده ساز رقابت خود را آغاز کنند چرا که برداشتن این بار سنگین توسط یک نفر، بنیاد، گروه و موسسه امکان پذیر نیست.
وی گفت: بنیاد دانش توسط عده ای دلسوز در ایران با هدف خدمت به کودکان بی سرپرست و یتیم راه اندازی شده که نشان از معرفت و هوشمندی آنان است.
نخعی با بیان اینکه 13 درصد بودجه عمومی دولت در سال آینده به آموزش و پرروش اختصاص پیدا کرده است بیان کرد: در سال آینده 460 هزار میلیارد تومان بودجه دولت است که 50 هزار میلیارد تومان آن به آموزش و پرورش اختصاص پیدا کرده است.
وی ادامه داد: در آموزش و پرروش سیستان و بلوچستان سالانه افزون بر 2 هزار میلیارد تومان بودجه اختصاص داده می شود در حالی که برای گرم کردن و سیستم گرمایشی مدارس دچار مشکل هستیم.
مدیر عامل هلدینگ همگامان توسعه سیستان و بلوچستان و رئیس هیات مدیره شرکت صنایع زابل نیز گفت: دفتر نمایندگی بیناد دانش طی تفاهمی با هلدینگ سیمان زابل در مدت زمان یک سال 300 نفر را زیر پوشش خود قرار می دهد که این رقم افزایش پیدا می کند.
محمدرضا احسان فر افزود: افتخار می کنم که اهل سیستان و بلوچستان هستم چرا که در آن انسان های توانمند مادی و علمی در بخش های مختلف زندگی می کنند.
مدیر عامل بنیاد دانش نیز اظهار داشت: در سیستان و بلوچستان تاکنون چهار دفتر در زاهدان، سراوان، زابل و خاش از سوی این نهاد افتتاح شده که با حمایت مردم استان در آینده بتوانیم خدمات بنیاد دانش در این نقطه از ایران اسلامی را توسعه بدهیم.
محمدعلی شرافت افزود: بنیاد دانش با هدف توانمندی سازی دانش آموزان نیازمند، محروم از نعمت پدر و با استعداد ایجاد شده است و در کنار خدمات آموزشی خدمات حمایتی را انجام می دهد.
وی گفت: فرزندان این سرزمین از ترک تحصیل پرهیز کنند زیرا این بنیاد در زمینه اشتغال زایی و توانمندی سازی به آنان خدمات ارائه می دهد.
مدیرعامل بنیاد دانش بیان کرد: این بنیاد با فراهم کردن امکانات برای دانش آموزان با استعداد ولی بی بضاعت زمینه شکوفا کردن استعداد آنان را فراهم می کند.
وی اظهار داشت: محور خدمات آموزشی بنیاد دانش با توجه به اینکه یک موسسه غیرانتفاعی محسوب می شود بورسیه دانش آموزان است.
به گزارش ایرنا در پایان شماری از دانش آموزان شهرهای شمالی سیستان و بلوچستان بورسیه تحصیلی خود را از سوی بنیاد دانش و هلدینگ سیمان زابل دریافت کردند.
7317**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.