به گزارش ایرنا علیرضا راشکی روز چهارشنبه در نشست خبری آغاز طرح ققنوس در سیستان و بلوچستان که با حضور دبیر کل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی و مدیرعامل بنیاد برکت احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: 11 هزار و 101 کلاس درس ناایمن از نظر سیستم گرمایشی از سال 92 در این استان شناسایی شد که در قالب یک برنامه مدون تاکنون 708 دستگاه بخاری تابشی در همین تعداد کلاس درس نصب شده است.
وی ادامه داد: همچنین هزار و 631 کلاس درس سیستان و بلوچستان در این مدت به سیستم حرارت مرکزی با نوع پکیج استانداردسازی شده است.
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: در مجموع تاکنون 2 هزار و 339 کلاس درس این استان از نظر وسایل گرمایشی استاندارد سازی شد اما همچنان هشت هزار و 680 کلاس غیر استاندارد در این زمینه وجود دارد.
راشکی افزود: بعد از حادثه تلخ آتش سوزی مدرسه اسوه حسنه زاهدان و جان باختن چهار دانش آموز آن یک تفاهمنامه مشترک بین جمعیت هلال احمر، استانداری و اداره کل نوسازی مدارس برای مجهز کردن مدارس این استان به سیستم گرمایشی استاندارد به امضا رسید.
وی ادامه داد: در این راستا از امروز طرح ققنوس با نصب بیش از 520 دستگاه بخاری تابشی در مدارس سیستان و بلوچستان آغاز شد.
راشکی بیان کرد: در مجموع در قالب این طرح پیش بینی می شود بخاری تابشی برای مدارس یک تا 2 کلاسه، پکیج زمینی گازوئیلی برای مدارس سه تا 6 کلاسه که 2هزار و 86 کلاس درس را شامل می شود و موتور خانه های مرکزی برای مدارس بزرگتر با در برگیری 6 هزار و 120 کلاس درس بهره گرفته شود.
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در گام نخست جمعیت هلال احمر و بنیاد برکت 2 هزار کلاس درس را برای تجهیز به سیستم گرمایشی استاندارد انتخاب کردند که اعتباری بیش از 24 میلیارد تومان برای این طرح پیش بینی می شود.
راشکی افزود: تمام تلاش این نهاد مجهز کردن مدارس به سیستم گرمایشی استاندارد در کمتر از 2 سال است.
وی تاکید کرد: سازمان نوسازی مدارس کشور نیز با توجه به اینکه هنوز بخاری های خطر آفرین در کلاس های درس سیستان و بلوچستان وجود داشت در اقدام اولیه حدود پنج هزار دستگاه بخاری «تویوست» استاندارد را هفته گذشته در مدارس این استان توزیع کرد تا حداقل های استاندارد در این حوزه تامین شود.
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان افزود: به موازات اقدام ارزشمند جمعیت هلال احمر و سایر نهادها سازمان نوسازی قرار است سرعت اجرای استاندارد سازی مدارس این استان به سیستم گرمایشی استاندارد را به حدود سه برابر افزایش دهد تا در یک بازه زمانی 2 ساله بقیه مدارس نیز به سیستم استاندارد مجهز شوند.
به گزارش ایرنا، 720 هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در سال تحصیلی 97-98 در 6 هزار و 600 مدرسه با 40 هزار فرهنگی در حال تحصیل هستند.
7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.