به گزارش ایرنا حسین طاهباز توکلی روز چهارشنبه در همایش استانی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سامانه ستاد بزرگترین، پیچیده ترین و علمی ترین نرم افزاریست که تاکنون در ایران توسعه پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه طراحی این سامانه از سال 88 آغاز شد، ادامه داد: این سامانه در نوع خود بزرگترین طرحی است که توسط متخصصان داخلی در کشور تهیه و تولید شده و برای 200 نفر از نخبگان ایرانی فرصت اشتغال ایجاد کرده است.
مدیر پروژه سامانه ستاد تصریح کرد: این نوع سامانه در تمامی کشورهای صنعتی پیشرفته به عنوان ابزاری برای پیشرفت و توسعه پایدار وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه کارکرد اصلی این سامانه شفاف سازی نظام تامین و تدارکات الکترونیکی دولت است، خاطر نشان کرد: تمامی معاملات دولتی شامل خریدهای جزیی و متوسط، مناقصه و مزایده ها را می توان از طریق سامانه ستاد انجام داد.
توکلی ادامه داد: هزینه تولید نرم افزار این سامانه در دنیا 100 میلیون دلار است اما در ایران از نظر نرم افزاری این سامانه 80 میلیارد تومان هزینه داشته است.
وی با بیان اینکه این سامانه ملی مطابق با آخرین روش ها و تکنولوژی های روز دنیاست، افزود: با استفاده از این سامانه شفاف سالانه 20 هزار میلیارد تومان در هزینه های دولت صرفه جویی می شود.
مدیر پروژه سامانه ستاد تصریح کرد: از زمان راه اندازی این سامانه در ایران تاکنون 600 هزار معامله دولتی با اعتبار 50 هزار میلیارد تومان از این طریق انجام شده این در حالیست که این سامانه می تواند حدود 200 هزار میلیارد تومان معاملات دولتی را پوشش دهد.
وی خاطر نشان کرد: هم اینک 25 درصد دستگاه های اجرایی از این سامانه استفاده می کنند اما سرعت رشد استفاده از آن در حال افزایش است به طوری که هر سال تعداد استفاده کنندگان چهار برابر افزایش می یابد.
توکلی عملکرد دستگاه های اجرایی سیستان و بلوچستان در استفاده از این سامانه را ضعیف دانست و گفت: به منظور افزایش استفاده کنندگان از سامانه ستاد در این استان برای تامین کنندگان تخفیف 90 درصدی و همچنین آموزش رایگان درنظر گرفته شده است.
به گزارش ایرنا سامانه ستاد، سامانه ‌ای دولتی تحت نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت است و تمام سازمان ‌ها و دستگاه‌ های دولتی طبق تبصره 5 ماده 169 قانون مالیات ‌های مستقیم موظف و مکلف شده ‌اند همه خریدها، مناقصه ‌ها و مزایده ‌های خود را از طریق این سامانه انجام دهند و معاملات خود را در آن ثبت کنند.
هدف اصلی از راه ‌اندازی این سامانه ملی تلاش دولت برای شفافیت بیشتر مخارج، هزینه‌ها و خرید و دریافت خدمات و محصولات بهتر است.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.