علی خانقائی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به وسعت و فاصله زیاد بین مراکز جمعیتی سیستان و بلوچستان تاکنون 89 موافقت اصولی برای راه اندازی مجتمع های بین راهی صادر شده است که از این تعداد 29 مجتمع فعال، 22 مجتمع در دست ساخت و بقیه در حال سیرمراحل تحویل زمین هستند.
وی رتبه سیستان و بلوچستان از نظر تعداد مجتمع های بین راهی را در کشور 19 عنوان کرد و گفت: این استان از نظر شاخص تعداد مجتمع به ازای هر هزار کیلومتر راه برون شهری در رتبه 28 کشوری قرار دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این استان از نظر طول راه شریانی در کشور دومین استان محسوب می شود اما از نظر شاخص تعداد مجتمع به ازای هر هزار کیلومتر راه برون شهری در وضعیت نامطلوبی قرار دارد.
وی با اشاره به آمار بالای تصادفات جاده ای در مسیرهای ارتباطی سیستان و بلوچستان افزود: وجود مجتمع های چند منظوره خدمات رفاهی در جاده های این استان می تواند نقش بسزایی در رفع خستگی و کاهش خطای انسانی به عنوان عامل اصلی حوادث جاده ای داشته باشد از این رو در محورهای یکنواخت و بیابانی تاثیر وجود این مجتمع ها بیشتر نمایان خواهد بود.
خانقائی عمده ترین مشکلات سیستان و بلوچستان در زمینه راه اندازی مجتمع های بین شهری را کم بودن تردد، فاصله زیاد مراکز جمعیتی با یکدیگر و صادر نشدن مجوز جایگاه سوخت برای این مجتمع ها از سوی شرکت نفت عنوان کرد و اظهار داشت: وجود این مشکلات بویژه صادر نشدن مجوز جایگاه سوخت سبب دلسردی سرمایه گذاران بخش خصوصی شده به طوری که هم اینک در راه اندازی 16 مجتمع بین راهی استان با پیشرفت فیزیکی بیش از 80 درصد خلل وارد شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: این مشکل در کل کشور مطرح است به طوری که مجتمع هایی که جایگاه سوخت ندارند عملا با استقبال روبه رو نمی شوند مگر اینکه در کنار مراکز گردشگری ویژه باشند.
وی تصریح کرد: در سیستان و بلوچستان مناطق خاص گردشگری وجود دارد اما آنچنان گردشگر ندارند که توجیه اقتصادی برای سرمایه گذاری که افزون بر 20 میلیارد ریال برای راه اندازی مجتمع های بین راهی هزینه کرده، داشته باشد.
خانقائی بر حمایت مسئولان سیستان و بلوچستان از سرمایه گذاران مجتمع های بین راهی تاکید کرد و افزود: ضروریست با توجه به نیاز استان رفع مشکلات سرمایه گذاران این حوزه مورد توجه ویژه قرار گیرد.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.