رئیس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: این آخرین کاروان اعزامی دختران استان در سال تحصیلی جدید به مناطق عملیاتی بازمانده از دفاع مقدس بود به طوری که در مجموع در سال تحصیلی جدید 900 دختر به این اردوی معنوی اعزام شدند.
محمدرضا طاهری افزود: بزودی اعزام پسران نیز به مناطق جنگی بازمانده از دوران دفاع مقدس آغاز می شود.
وی هدف از اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور را آشنایی نسل جوان با فضای حماسی و روحانی جبهه ها، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تجدید میثاق با شهدا و ایثارگران، مقابله با جنگ نرم، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد.
رئیس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان افزود: امسال حدود پنج هزار دانش آموز مقطع دهم و داوزدهم این استان به اردوهای راهیان نور اعزام می شوند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 775 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
720 هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان همزمان با سال تحصیلی 97-98 در 6 هزار و 600 مدرسه با 40 هزار فرهنگی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.