به گزارش ایرنا تنوع اقلیم سیستان و بلوچستان سبب شده بسیاری از رشته های ورزشی در آن قابل اجرا و مهد پرورش قهرمانان و پهلوانان باشد.
شمال سیستان و بلوچستان به عنوان سرزمین اسطوره ها و افسانه های ملی نظیر رستم و سهراب، در رشته کشتی و کبدی، مرکز استان با برخورداری از جاذبه های طبیعی همچون کوه تفتان رشته های کوه نوردی و استقامتی و جنوب استان نیز با داشتن جوانان مستعد و برومند در رشته دو و میدانی و وجود تنها بندر اقیانوسی ایران در حوزه ورزش های دریایی و ساحلی از ظرفیت بالای ملی و جهانی بهره مند است.
دلاور مردان سیستان و بلوچستان با وجود کمبود زیر ساخت های ورزشی و مشکلات اقتصادی گریبانگیر هیات های ورزشی به دلیل نبود اسپانسر برای حمایت، در سالهای اخیر در عرصه ملی و جهانی خوش درخشیدند.
امید آرامی کشتی گیر و امید امیریان دونده جوان موفق سیستان و بلوچستان نمونه ای از جوانان این منطقه هستند که کوهی از مشکلات و کمبودها را درنوردیدند و سختی مقابلشان به زانو در آمد تا قهرمان عرصه های جهانی و آسیا شوند.
همزمان با نخستین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور در رده سنی 12 تا 15 سال، سیستان و بلوچستان با 600 نفر شرکت کننده بیشترین ورزشکار را به این دوره از رقابت ها اعزام کرد.
این بار نیز ورزشکاران سیستان و بلوچستان با عزم جدی و آمادگی بالا موفق به کسب 32 مدال رنگارنگ این دوره از رقابت ها شدند این موفقیت ها در حالیست که ورزشکاران استان در المپیاد سال 86 تنها موفق به کسب پنج مدال آن هم در مقطع بزرگسالان شده بودند.
مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: 40 ورزشکار استان بعد از کسب موفقیت در نخستین دوره المپیاد استعدادهای برتر 12 تا 15 سال کشور به اردوی تیم ملی دعوت شدند که در تاریخ ورزش این نقطه از ایران اسلامی بی سابقه است.
ادهم کرد زابلی افزود: کاروان هامون تا مکران متشکل از 600 ورزشکار سیستان و بلوچستان همزمان با اواخر آبان و اوایل آذر امسال در نخستین دور رقابت های المپیاد استعدادهای برتر کشور شرکت کرد.
وی افزود: در این دوره از رقابت ها 241 ورزشکار نونهال پسر و 159 دختر ورزشکار سیستان و بلوچستان به ترتیب در قالب 39 و 29 رشته شرکت کردند.
مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: در این دوره از رقابت ها ورزشکاران نونهال استان موفق به کسب 32 مدال شدند که بیشترین این مدال ها در رشته های بوکس با 10 مدال، ووشو چهار مدال و تیراندازی 2 مدال بدست آمد.
وی ادامه داد: همچنین هیات های فوتسال و بوکس در این دوره از المپیاد قهرمانان کشور و هیات های سپک تاکرا، ووشو و کبدی عنوان نایب قهرمان کشور و هیات تیراندازی مقام سوم کشور را از آن خود کردند.
مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان بیان کرد: همچنین رشته های ووشو ، سپک تاکرا، بیلیارد، بوکس، پهلوانی و زورخانه ای، کاراته و موی تای در نخستین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور صاحب کرسی داوری بودند.
کرد گفت: پسران ورزشکار استان در این رقابت های المپیاد کشوری 25 مدال شامل هشت طلا، چهار نقره و 13 برنز و دختران ورزشکار هفت مدال شامل یک طلا و 6 برنز را تصاحب کردند.
وی تاکید کرد: این موفقیت ها در حالیست که ورزشکاران سیستان و بلوچستان در سال 86 تنها موفق به کسب پنج مدال در مقطع بزرگسالان شدند.
کرد با اشاره به طرح استعدادیابی ورزشی در سیستان و بلوچستان بیان کرد: سال گذشته طرح استعدادیابی تنها در چهار رشته ورزشی با اعتبار هر هیات 250 میلیون ریال به اجرا درآمد.
مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان با اشاره به جهش در جذب ورزشکاران گفت: هم اینک 46 هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب بیش از 50 هیات استانی و 500 هیات شهرستانی در استان مشغول فعالیت هستند.
7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.