به گزارش ایرنا امام جمعه خاش در خطبه های نماز جمعه این هفته خاش گفت: اتحاد میان مسئولان در قوای سه گانه مقننه، قضائیه و اجرائیه و سایر ارکان نظام سبب استحکام و اقتدار میهن اسلامی می شود.
حجت الاسلام غلامرضا دهقان افزود: اهمیت تعامل دولت و مجلس برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی و توجه به نیازهای اساسی مردم و ارائه خدمت شایسته به ملت ایران از ضرورت های اجتناب ناپذیر جامعه است.
وی با تقدیر از اجرای طرح نظام سلامت اظهار داشت: بیمه شهروندان ساکن در شهرها و نقاط روستایی کشور از نیازهای مهم جامعه و اقشار محروم بوده که تاکنون اقدامات ارزشمندی در این حوزه ها انجام شده است.
امام جمعه خاش با گرامیداشت مناسبت های هفته، اهمیت کسب آمادگی برای مقابله با حوادث و سوانح مانند سیل و زلزله و آتش سوزی و نیز کاهش خسارات ناشی از حوادث رانندگی را یادآوری و تاکید کرد: دو بانده کردن راههای ارتباطی خاش به مقصد دیگر شهرهای استان از درخواست های مهم مردم شهرستان، استان و کشور است زیرا خاش در شاهراه حیاتی و مهم توسعه شرق کشور واقع شده و تمام مردم و مسافران از استان سیستان و بلوچستان و ایران که به زاهدان و یا چابهار و سراوان و غیره می روند، باید از خاش عبور کنند، بر همین اساس و با عنایت به وقوع حوادث پرشمار رانندگی که منجر به خسارت می شوند باید این دو بانده کردن جاده های خاش از اولویت های مهم دولت باشد.
امام جمعه خاش همچنین اهمیت رسیدگی و توجه به اقشار نیازمند و محرومان و پیشگیری از تشکیل صف در مقابل جایگاههای سوختی، گاز، نان، کالابرگ نفت و سبد کالا و غیره در خاش را متذکر شد.

** نماز جمعه ایرانشهر
امام جمعه ایرانشهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به اهمیت کنفرانس وحدت اسلامی در سالروز میلاد فرخنده پیامبر اسلام (ص) با حضور فرهیختگان جهان اسلام اشاره کرد و گفت: این کنفرانس خاری در چشم دشمنان اسلام است.
حجت‌الاسلام سید شجاع الدین ابطحی افزود: مهمترین بخش از کنفرانس های وحدت اسلامی، ملاقات میهمانان با رهبر معظم انقلاب اسلامی و بیانات راهگشای ایشان در جمع شرکت کنندگان از نقاط مختلف جهان اسلام است.
وی گفت: برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی سبب می‌شود گفتمان وحدت در جهان گسترش یابد و این گفتمان به گفتمان غالب در جهان اسلام تبدیل شود.
امام جمعه ایرانشهر با گرامیداشت 10 آذر روز شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس شورای اسلامی، گفت: آیت الله مدرس هیچ وقت از لباس و کالای خارجی استفاده نمی‌کرد و تاکید داشت برای رونق اقتصادی کشور وایجاد اشتغال برای جوانان از کالاهای ایرانی استفاده کنند و به تنهایی در مقابل زیاده خواهان دوران خود ایستاد.
وی افزود: امروز نمایندگان مجلس باید بدانند که اگر با شجاعت در مقابل ظلم و خیانت ایستادگی کنند مردم قدردان و پشتیبان آنان بوده و عملکردشان را فراموش نمی کنند.
7314 ** 7310 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.