در این مطلب آمده است: قدرت و وضعیت سیستم ایمنی بدن بر شرایط سلامت شما تاثیرگذار است و میزان آسیب پذیری شما در برابر ابتلا به سرماخوردگی یا ویروس هایی که در اطرافتان حضور دارد را تعیین می کند.
این موضوع به ویژه در زمستان دارای اهمیت بیشتری است، زیرا با کاهش چشمگیر دما، ابتلا به سرماخوردگی های شدید نیز افزایش می یابد. اگر دارای سیستم ایمنی ضعیف هستید، روش های مختلفی برای تقویت آن وجود دارد.
در این میان چند روش خوشمزه برای تقویت سیستم ایمنی بدن وجود دارد که با کمک برخی مواد غذایی به تقویت بدن کمک می کند.
ماست
ماست حاوی پروبیوتیک هاست که به افزایش باکتری های خوب ساکن دستگاه گوارش به منظور دفع میکروب های بیماری زا کمک می کند. مصرف روزانه 198 گرم ماست می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن انسان کمک کند، زیرا گلبول های سفید خون را به فعالیت بیشتر تحریک می کند. شما می توانید با افزودن میوه هایی مانند توت فرنگی و بلوبری به ماست نه تنها عطر و طعم بهتری به آن ببخشید بلکه فواید این ماده خوراکی را هرچه بیشتر افزایش دهید.
همچنین افزودن گرانولا به ماست، آن را به صبحانه ای فوری برای افزایش سلامت کلی بدن تبدیل می کند.
چای
چای طبیعی که حاوی گیاهان دارویی است، به واسطه آمینو اسیدهای موجود در خود به طور موثر با ویروس ها مقابله می کند. چای سیاه و سبز از سالم‌ترین گزینه ها محسوب می شود که هر دو حاوی ال- تیانین است. نوشیدن چند فنجان چای در روز به دلیل آنتی اکسیدان های موجود در این نوشیدنی برای سلامت و تقویت سیستم ایمنی بدن شما مفید است.
سیب زمینی شیرین
سیب زمینی شیرین می تواند با ویروس ها و باکتری های مختلفی که وارد بدن انسان می شود، مبارزه کند، زیرا منبع خوبی برای ویتامین A است. ویتامین A به حفظ سلامت پوست کمک می کند و با تبدیل بتاکاروتن به ویتامین A می تواند بافت همبند را در بدن احیا کند.
نصف سیب زمینی شیرین را روزانه در رژیم غذایی خود جای دهید و از مواد غذایی نارنجی رنگ دیگر مانند کدو تنبل، کدو حلوایی و هویج نیز استفاده کنید.
8006**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.