سرهنگ پاسدار رضا لطیفی روز شنبه در حاشیه برپایی همایش زنان بلوچ خاش به خبرنگار ایرنا بیان کرد: بانوان توانمند در سیستان و بلوچستان با داشتن بصیرت و آگاهی و برخورداری از عنصر ولایت پذیری توانسته اند به خوبی در سطح خانواده و جامعه به ایفای نقش بپردازند.
وی با برشمردن نقش ارزشمند زنان در تربیت فرزندان و امور خانوادگی و اجتماعی افزود: بانوان نیمی از جمعیت کشور و منطقه را تشکیل می دهند لذا باید در همه عرصه ها بتوانند شجاعانه در صحنه باشند و دولت نیز شرایط حضور زنان در جامعه را تسهیل می کند و بانوان نخبه و با استعداد در نظام مقدس جمهوری اسلامی مورد حمایت قرار می گیرند.
جانشین فرمانده سپاه سلمان ادامه داد: زنان بلوچ در کنار مردان غیور و دلاور خود چه در دوران انقلاب و پیش از آن با بیگانگان مبارزه کرده اند و نام آنها نیز در تاریخ جاودانه است.
سرهنگ لطیفی اظهار داشت: بسیار خوشحال هستیم که زنان شجاع و مومن و انقلابی در شهرستان خاش پرچمدار حضور در صحنه خدمت و کار و کوشش و مدیریت در شهر و روستا هستند و نام آنان در دنیا ماندگار است.
فرمانده سپاه شهرستان خاش در این مراسم گفت: زنان بلوچ در صحنه های انقلاب جهادگونه حاضر می شوند و در سالهای اخیر با حضور در جایگاه شوراها و دهیاری ها و مدیریت دستگاههای اجرائی به دنیا نیز ثابت کرده اند که می توانند خدمتگزاران خوبی برای هموطنان و افرادی مفید و سودمند در جامعه باشند.
سرهنگ پاسدار حسن فضلی اظهار داشت: زنان در جمهوری اسلامی ایران از همان دوران شکل گیری انقلاب و دوران دفاع مقدس و غیره توانسته اند عظمت و ابهت خود را نشان دهند.
سرهنگ فضلی افزود: زنان توانمند در شهرستان خاش در تولید محصولات دستی، کشاورزی و دامداری و غیره بهترین عملکرد را نیز داشته و دارند و در نمایشگاههای مختلف به خوبی درخشیده اند.
شماری از بانوان شهرستان خاش نیز در این مراسم گزارش هایی از اقدامات انجام شده و در دست اقدام در حوزه عملکردی بانوان ارائه دادند و به بیان مشکلات این قشر پرداختند.
به گزارش ایرنا همایش بانوی بلوچ خاش با محوریت و موضوع نقش زن در مدیریت خانواده در سرسرای اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سستان و بلوچستان واقع شده است.
7310 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.