به گزارش ایرنا مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان روز شنبه در جلسه اختتامیه طرح پایش مصرف سوخت اظهار داشت: هم اکنون طرح های مختلفی در منطقه زاهدان در حال اجراست این درحالیست که این منطقه با 40 درصد کمبود نیروی انسانی روبرو است.
کورش بالادست افزود: آغاز ثبت نام 750 هزار خانوار مصرف کننده نفت سفید در طرح کالابرگ الکترونیک، توزیع کالابرگ های کاغذی جهت مصرف جاری خانوارها، کنترل جایگاه های عرضه سوخت و بررسی و ابطال کارت های سوخت متخلف از جمله پروژه های در حال اجرا در این منطقه است.
وی گستردگی و پراکندگی سطح توزیع سوخت در سیستان و بلوچستان و کمبود امکانات لازم را از دیگر مشکلات منطقه زاهدان بیان کرد.
سرپرست گروه اعزامی پایش سوخت نیز در این نشست با اشاره به اهمیت فرآورده های نفتی گفت: فرآورده های نفتی از اهمیت ویژه ای در میان سایر انرژی ها برخوردار است چرا که سوخت بسیاری از مولدهای انرژی از طریق این فرآورده ها تامین می شود.
داود عربعلی افزود: با انجام طرح پایش در منطقه زاهدان موارد متعددی در زمینه توزیع سوخت بررسی شد و با بررسی گزارشات تهیه شده توسط همکارانی که در این طرح مشارکت داشتند امیدواریم نتایج مطلوبی بدست آوریم.
وی حضور نمایندگان مناطق کشور در منطقه زاهدان را فرصتی برای آشنایی آنان با مسائل و مشکلات مناطق مرزی عنوان کرد و گفت: در صورتی که کنترل سوخت و مبارزه با عرضه خارج از شبکه در مناطق مرزی انجام نشود، مشکلات آن دامن گیر مناطق مرکزی کشور خواهد شد.
عربعلی با اشاره به مشکلات و سختی های کنترل های فیزیکی فرآورده های نفتی در مجاری عرضه و سایر بخش های مصرف خاطر نشان کرد: با توجه به محدودیت منابع انسانی و مشکلات متعدد آن، استفاده از سیستم های مکانیزه و الکترونیک جهت کنترل و بررسی توزیع سوخت ضروری است و باید ابزارهای کنترل الکترونیک در این زمینه افزایش یابد.
به گزارش ایرنا طرح پایش مصرف سوخت از 19 آبان به مدت 10 روز با حضور کارشناسان ستاد و مناطق 37 گانه، از سوی ستاد شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در منطقه زاهدان اجرا شد.
برای اجرای این طرح حدود 180 نفر از کارشناسان شرکت فرآورده‌های نفتی کشور به شهرستانهای مختلف زیر پوشش این شرکت در سیستان و بلوچستان اعزام شدند تا میزان مصرف را در محل جایگاههای سوخت، خودروهای سنگین بین شهری و درون شهری، ادارات و بخش کشاورزی پایش کنند.
منطقه زاهدان یکی از مناطق 37 گانه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران است که با دارا بودن چهار ناحیه (زاهدان ، زابل ، خاش و سراوان) سه انبار نفت تدارکاتی و دو مرکز سوختگیری هواپیمایی وظیفه تامین و توزیع سوخت در شمال، مرکز و بخش هایی از جنوب سیستان و بلوچستان را بر عهده دارد.
9908 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.