حسن خمر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هشت هزار و 750 تن نهادهای دامی شامل ذرت، جو و کنجاله سویا در قالب برنامه های حمایتی از تولیدکنندگان به تشکل ها و تولید کنندگان بخش دام و طیور سیستان و بلوچستان در این مدت تحویل داده شده است.
وی افزود: سال گذشته در این مدت چهار هزار و 637 تن نهاده دامی در سیستان و بلوچستان توزیع شده بود.
مدیر کل پشتیبانی امور دام سیستان و بلوچستان از توزیع گوشت قرمز و مرغ منجمد در استان خبر داد و افزود: 109 تن گوشت منجد گوساله و هزار و 75 تن مرغ منجمد نیز در این مدت با هدف جلوگیری از افزایش قیمت این کالای اساسی در ایام پرمصرف نظیر عید نوروز، ماه رمضان و محرم توزیع شده است.
وی ادامه داد: توزیع گوشت گوساله و مرغ منجمد در سیستان و بلوچستان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 27درصدی را نشان می دهد.
خمر اظهار داشت: هم اینک قیمت فروش گوشت گوساله منجمد در بازار مصرف هرکیلو 29 هزار و 500 تومان و نهاده های دامی شامل ذرت هر کیلوگرم هزار و 150 تومان و سویا 2 هزار و 200 تومان است.
وی بیان کرد: خرید و فروش نهاده های دامی یاد شده به قیمت مصوب دولتی و مشمول یارانه برای حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان انجام شده است.
مدیر کل پشتیبانی امور دام سیستان و بلوچستان گفت: کاهش ریسک تولید برای تولیدکنندگان در زیربخش های دام و طیور و تامین نهاده های مورد نیاز واحدهای تولیدی یکی از وظایف اصلی این نهاد است.
وی افزود: شرکت پشتیبانی و امور دام سیستان و بلوچستان با ذخیره سازی نهاده های دامی بخش کشاورزی، تامین و ذخیره سازی گوشت و مرغ در راستای حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان گام بر می دارد.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.