به گزارش ایرنا، در اطلاعیه ای که این دفتر روز دوشنبه منتشر کرد، آمده است این موضوع در جریان سفر«آلیس ویلز» معاون وزیرامور خارجه آمریکا به کابل و دیدار با «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان در عصر روز گذشته مطرح شد.
ریاست جمهوری افغانستان، پیش از این هم با آمریکایی ها در باره چگونگی بیرون ماندن چابهار از تحریم ها و تداوم دسترسی افغانستان به این بندر آزاد در ایران صحبت کرده بود و این نکته در اطلاعیه امروز نهاد ریاست جمهوری هم مورد اشاره قرار گرفته است.
در این اطلاعیه بدون افزودن مطلب بیشتری در مورد سفر آلیس به کابل و موضوعات دیگری که پیرامون آن گفت وگو شد، آمده است که به زودی نتیجه این گفت وگوها را رئیس جمهوری افغانستان با مردم این کشور در میان می گذارد.
افغانستان انتظار دارد که آمریکا بندر چابهار را برای استفاده اقتصادی این کشور از تحریم های وضع شده علیه ایران مستثناء کند تا بتواند در راستای پیشرفت اقتصادی خود از این معبر سود ببرد.
کشور هند به عنوان یکی از هم پیمانان آمریکا در جنوب آسیا و کمک کنندگان نزدیک به افغانستان در بندر چابهار سرمایه گذاری کرده تا ضمن بهره مندی از مزایای اقتصادی این بندر به رشد اقتصادی افغانستان که مهمترین پیش نیاز صلح در این کشور است کمک کرده باشد و اقدام خصمانه آمریکا با ملت ایران در حوزه تحریم می تواند هند و افغانستان را نیز با زیان روبرو کند.
آساق*291*1104**1337
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.