به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی روز یکشنبه در اجتماع رهپیمایان زاهدانی اظهار داشت: 13 آبان روز گرامیداشت سه رویداد بزرگ تاریخی تبعید امام امت، شهادت دانش آموزان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکاست.
امام جمعه زاهدان افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنی و ستیز بی امان آمریکا با ایران آرام آرام بستر نهادینه شدن شعار «مرگ بر آمریکا» را در ادبیات سیاسی ما به وجود آورد.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این شعار حکایت از بصیرت و آگاهی مردم نسبت به نقش آمریکا در مداخله امور سرنوشت ساز کشور ایران داشت.
آیت الله سلیمانی خاطر نشان کرد: دلایل شکل گیری شعار مرگ بر آمریکا را باید در رفتار و مواضع عملی دولت این کشور در قبال انقلاب اسلامی پیدا کرد.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان گفت: عدم به رسمیت شناختن انقلاب اسلامی توسط دولت آمریکا، بلوکه کردن دارایی مردم ایران در بانک های این کشور، حمایت و پناه دادن به سران فراری و موضع مجلس سنا علیه اعدام سران رژیم پهلوی در خرداد 58، طراحی کودتا و حمایت از گروه های تروریستی و برانداز همه دست به دست هم داد تا درون مملکت ما شعار «مرگ بر آمریکا» شکل گرفته و نهادینه شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: به همین دلیل امروز که روز مبارزه با استکبار جهانی است، «مرگ بر آمریکا» شعار محوری مردم ایران در راهپیمایی 13 آبان بود.
آیت الله سلیمانی با بیان اینکه باید ببینیم این شعار از چه پشتوانه اعتقادی و ملی برخوردار است، افزود: جوانان پیرو خط امام بعد از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا شعار «خمینی می رزمد، کارتر می لرزد» را بر روی درب این سفارتخانه نصب کردند.
امام جمعه زاهدان افزود: اما زمانی که آمریکا دشمنی خود را نسبت به ایران ادامه داد مردم شعار مرگ بر آمریکا را درون عبادت خود قرار دادند به طوری که در نمازهای جماعت بعد از تکبیر این شعار را سر می دهند.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان با بیان اینکه مرگ بر کافر در قرآن کریم یک اصل اعتقادی است، تصریح کرد: ریشه شکل گیری این شعار برای ما ماهیت دینی و ماهیت انقلابی و اجتماعی دارد.
آیت الله سلیمانی اظهار داشت: تقابل با نظام سلطه و نفی سلطه پذیری در انقلاب اسلامی ایران شعار مرگ بر آمریکا را برای ما موجه و مشروع نشان می دهد.
امام جمعه زاهدان خاطر نشان کرد: آیات الهی در خصوص وجوب جهاد و قیام علیه مستکبران، تصریح لزوم تغییر در امت ها به دست خودشان، جلوگیری از دخالت بیگانگان و لزوم برائت از مشرکان در متن قرآن کریم ما را وادار می کند تا شعار مرگ بر آمریکا را سر بدهیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: به تعبیر امام خمینی (ره) تا زمانی که رابطه کشورهای مظلوم و ظالم، رابطه گرگ و میش باشد وظیفه ماست که مرگ بر آمریکا را به زبان بیاوریم.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان گفت: سیره نظری و عملی انبیا و ائمه اطهار (ع) و قیام عاشورا به ما این درس را می دهد که ما «مرگ بر آمریکا» را جزو ادبیات سیاسی و برنامه دینی خود قرار دهیم.
آیت الله سلیمانی تصریح کرد: نظر مراجع و علمای شیعه و اهل سنت آگاه و بیدار در مقابله با استبداد و استکبار به خصوص در این برهه این الزام را برای ما به وجود می آورد که «مرگ بر آمریکا» را جزو وظایف اعتقادی خود بشناسیم.
عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه سوابق استکباری آمریکا در ایران از کودتای 28 مرداد 1332 به بعد آغاز شد، ادامه داد: حمایت همه جانبه از رژیم دیکتاتوری پهلوی، طراحی و برنامه ریزی برای جلوگیری از پیروزی انقلاب اسلامی، اقدامات نرم افزاری و سخت افزاری برای براندازی جمهوری اسلامی، بلوکه کردن دارایی های ایران در بانک های آمریکا، طراحی جنگ تحمیلی هشت ساله با استفاده از کشور ثالث علیه ایران، حمله مستقیم به سکوهای نفتی ایران در خلیج فارس، حمله به هواپیمای مسافری ایران در سال 67، برنامه ریزی جنگ نرم و ساماندهی ناتوی فرهنگی علیه جوانان ایران، طراحی تهدیدات سیاسی مانند انقلاب های رنگی برای براندازی جمهوری اسلامی، اعمال تحریم های سخت اقتصادی در مراحل مختلف، خروج از توافق نامه برجام و تهدید ملت ایران با تشدید تحریم ها نمونه ای از اقدامات خصمانه دولت آمریکا در طول این 40 سال برای فلج کردن نظام است.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: بنابراین با وجود این اقدامات استکباری سر دادن شعار «مرگ بر آمریکا» برای همه مردم ایران اسلامی یک وظیفه است.
به گزارش ایرنا در پایان مراسم راهپیمایی یوم الله 13 آبان زاهدان بیانیه ای توسط یکی از دانشجویان سیستان و بلوچستانی در محکومیت اقدامات خصمانه آمریکا قرائت شد.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.