به گزارش ایرنا علیرضا نورا روز پنجشنبه در نشست کارگروه گندم، آرد و نان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پرداختن به تولید، توزیع و نرخ گذاری و حمایت از آرد، گندم و نان در جامعه به ویژه این استان بسیار حائز اهمیت است.
وی با بیان اینکه ایجاد سیلو با ظرفیت های پائین در مراکز تولید آرد بلامانع است گفت: گندم ذخیره سازی شده به کارخانجات آرد ارسال شود زیرا این امر به بهره وری در صرف زمان و تولید کمک می کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به ایجاد سیلوی جدید درشهرستانهای ایرانشهر و دلگان گفت: ایجاد سیلوهای جدید گندم با توجه به استعداد این 2 شهرستان به صرفه است.
دکتر نورا بر افزایش کیفیت و سالم سازی آرد و نان در سیستان و بلوچستان تاکید کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: چهار هزار و 600 بازرسی در هفت ماه نخست امسال از بخش آرد و نان استان انجام شده است.
نادر میرشکار ادامه داد: 168 پرونده تخلف در بخش آرد و نان در این مدت به ارزش 911 میلیون و 127 هزار و 518 ریال تشکیل و برای رسیدگی به مراجع قانونی ارسال شد.
وی بیان کرد: توجه به حمل و نقل گندم و آرد در سیستان و بلوچستان از موضوعات مهم در استان است که باید با همکاری دستگاه های دولتی و بخش خصوصی مشکلات و موانع پیش رو در این حوزه رفع شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم، قاچاق کالا در سطح کشور به ویژه این استان روندی معکوس به خود گرفته به طوری که کالاهای تولید ایران به کشورهای همسایه قاچاق می شود و مهمترین کالای قاچاق نیز «آرد» است.
میرشکار گفت: نظارت ها در بخش های کیفیت نان تولیدی و توزیع آرد تشدید خواهد شد تا نان مصرفی مردم با کیفیت کافی و سالم عرضه شود.
7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.