مرتضی کوچکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اقدام در راستای اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی در دستور کار این نهاد قرار گرفته است.
وی ادامه داد: با شروع سال تحصیلی جدید قاریان و حافظان قرآن کریم می توانند با در دست داشتن مدارک لازم و ارائه به اداره کل اوقاف سیستان و بلوچستان تمام و یا بخشی از شهریه پرداختی خود را در قالب کمک هزینه تحصیلی دریافت کنند.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان افزود: دارندگان مدرک تخصصی حفظ یا قرائت درجه یک تا پنج، رتبه عالی و ممتاز رقابت های حفظ کل و قرائت قرآن کریم و نفرات اول تا سوم رقابت های استانی اوقاف در رشته های حفظ کل و قرائت از جمله بهره مندان از این تسهیلات هستند.
کوچکی افزود: دانشجویان قرآنی ضمن بهره مندی از تخفیف شهریه دانشگاه ها با ارائه اسناد به ادارات اوقاف کمک هزینه شهریه دانشجویی خود را پس از تامین اعتبار از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور دریافت خواهند کرد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به گواه بسیاری از کارشناسان مسائل دینی و اجتماعی یکی از استان های برتر کشور در زمینه فعالیت های قرآنی به حساب می آید به طوری که علاقه مندی به علوم دینی، عشق به اسلام و قرآن و پیامبر (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در جای جای این استان موج می زند و مردم مومن، خداجو و عاشق و دلباخته آن از هر فرصتی برای فراگیری مسائل دینی به ویژه حفظ قرآن کریم بهره می برند.
تربیت افزون بر 50 هزار نفر حافظ قرآن، برگزاری دوره ها و کلاس های متعدد و محافل قرآنی و وجود صدها مسجد و حسینیه و تکیه، سیستان و بلوچستان را به استان حافظان قرآن تبدیل کرده است.
7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.