به گزارش ایرنا در سرمقاله روزنامه «نوای وقت» چاپ شهر اسلام آباد آمده است: خوشبختانه مقامات جمهوری اسلامی ایران و پاکستان از درک بالایی نسبت به توطئه های دشمنان مشترک برخودارند به همین دلیل دو کشور در تمامی سطوح با یکدیگر در ارتباطند.
در این سرمقاله آمده است:برخی از طرف های ثالث به دنبال ایجاد ناامنی و تنش در منطقه و به ویژه ترویج سوء تفاهم میان دو کشور دوست و برادر ایران و پاکستان هستند.
نوای وقت نوشت:دولت پاکستان اطمینان داده است تا از هیچ تلاش و اقدامی برای کمک به برادران ایرانی جهت بازیابی نیروهای ربوده شده دریغ نمی کند.
این روزنامه اردو زبان پاکستان افزود:این موضوع دیگر پوشیده نیست که چنین ماجرا و حوادث در واقع نقشه طرف ثالث برای برهم زدن فضای برادری و دوستی میان ایران و پاکستان و همچنین ایجاد تنش در منطقه است.
نوای وقت نوشت:برخی نیز می خواهند با سوء استفاده از حادثه اخیر در مرز مشترک، از آن برای گسترش سوءظن میان ایران و پاکستان استفاده کنند بنابراین تمامی طرفین به ویژه رسانه ها باید محتاط عمل کنند، چون این رویکرد برای وضعیت فعلی بسیار ضروری است.
چندین مرزبان ایرانی بامداد روز سه‌شنبه 24 مهر در منطقه صفر مرزی منطقه «لولکدان» ربوده شدند.
منطقه «لولکدان» در بخش «ریگ ملک» در 50 کیلومتری شهر میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان و در مرز با پاکستان قرار دارد.
گروه تروریستی«جیش‌العدل» که در این ناحیه فعال است، در اطلاعیه‌ای از عملیات «خلع سلاح پایگاه مراقبتی» در این ناحیه خبر داد.
منطقه لولکدان در گذشته نیز شاهد عملیات گروه جیش‌العدل بر ضد نیروهای مرزبان ایرانی بوده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان شامگاه سه شنبه 24 مهرماه با انتشار بیانیه مطبوعاتی در خصوص ربوده شدن مرزبانان ایرانی در مرز میرجاوه، با اظهار نگرانی در این خصوص گفت که اسلام آباد این موضوع را پیگیری می کند.
وزیر امور خارجه ایران نیز روز گذشته در گفت وگوی تلفنی با همتای پاکستانی خود، سرنوشت نیروهای مرزی کشورمان که از سوی گروه های تروریستی در نقطه مرزی 103 در میرجاوه ربوده و به داخل خاک پاکستان منتقل شدند، پیگیری کرد.
«عبدالرضا رحمانی فضلی »وزیرکشور نیز در پی ربایش 14 نفر از مرزبانان ایرانی توسط اشرار تروریست، در نامه ای به همتای پاکستانی خود خواستار انجام تعهدات امنیتی این کشور در مقابله با تروریست های شرور و به کارگیری تمام تلاش ها برای آزاد سازی مرزبانان ایرانی شد.
آساق*274*6125**1049
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.