به گزارش روز پنجشنبه استانداری سیستان و بلوچستان، سرپرست اداره کل امنیتی و انتظامی استانداری گفت: محور مذاکرات انجام شده میان 2 هیات ایرانی و پاکستانی موضوعات مشترک امنیتی، مرزی، اقتصادی و اجتماعی است.
غلامرضا گنجی افزود: افزایش اقدامات مشترک امنیتی برای تامین امنیت و پیشگیری از تردد و فعالیت گروههای تروریستی و باندهای شرارت، اجرای طرح های عمرانی از جمله برق دار کردن 6 روستای منطقه ماشکیل، تامین امنیت، بازارچه های مرزی، تسهیل و افزایش مراودات اقتصادی و مرزی از مهمترین موضوعات مورد مذاکره میان هیات ایرانی و پاکستانی در این کمیته است.
رئیس هیات ایرانی با اشاره به حادثه تروریستی 14 ماه گذشته مرز میرجاوه که منجر به شهادت 9 مرزبان ایرانی و اسارت سرباز وظیفه به نام سعید براتی شده بود اظهار داشت: برخورد جدی و مبارزه با گروههای تروریستی، تکفیری و باندهای شرارت یکی از مهمترین محورهای مورد تاکید از سوی هیات ایرانی بود که از طرف پاکستانی خواسته شد در اسرع وقت نسبت به آزادسازی و بازگرداندن وی اقدام کنند.
بر اساس این گزارش، هیات پاکستانی به ریاست طریق رحمان رئیس نیروی لویز ایالت بلوچستان پاکستان روز گذشته از مرز میرجاوه وارد کشور شدند و مورد استقبال مسئولان هم تراز ایرانی قرار گرفتند.
کمیته دائمی مشترک مرزی ایران و پاکستان زیر مجموع اجلاس مشترک مرزی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان است که میان مقامات عالی رتبه استان سیستان و بلوچستان و ایالت بلوچستان پاکستان به صورت دوره ای برگزار می شود.
3042**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.