محسن حیدری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خروجی مدل های بلند مدت CFS و NMME نشان می دهد که بارش های فصل پاییز در حوضه آبریز رودخانه هیرمند در کشور افغانستان بویژه در ماه های پیش رو یعنی در نوامبر و دسامبر بیش از شرایط نرمال خواهد بود.
وی افزود: وضعیت بارش های فصل زمستان نیز در بخش هایی از حوضه آبریز هیرمند بیش از حد نرمال و در بخش های دیگری نیز در محدوده نرمال خواهد بود اما بر اساس مدل بارش های ماه مارس( 10 اسفند تا 12 فروردین) در بخش وسیعی از این کشور کمتر از محدوده نرمال ارزیابی شده است.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پیش بینی های فصلی دقتی در حدود 70 درصد و گاهی بیشتر از آن دارد، ادامه داد: باید منتظر ماند و دید تا در هفته های آینده چه تغییراتی در مدل ها رخ می دهد.
وی افزود: خروجی مدل های کوتاه مدت بارش نیز نشان می دهد که امروز بخش هایی از ارتفاعات شرق افغانستان شاهد بارش های پراکنده باران است به نحوی که عمده بارندگی ها خارج از حوضه آبریز رودخانه هیرمند بوده و تاثیری برای ما ندارد.
حیدری با بیان اینکه رودخانه مشترک مرزی هیرمند از ارتفاعات مرکز و شمال غرب کابل در افغانستان سرچشمه می گیرد، گفت: این رودخانه با طول بیش از هزار کیلومتر با عبور از عمق افغانستان در نهایت به شمال سیستان و بلوچستان وارد و به تالاب بین المللی هامون می ریزد.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.