علیرضا جلالزایی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از گل فشان پیرگل خاش به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تراوش گل از دل زمین در منطقه ای دور از دریا و در محیطی که هیچ گونه پوشش گیاهی در اطرافش نیست در نوع خود بسیار جالب و تماشایی است.
وی بیان کرد: آثار فراوان گردشگری در جای جای سیستان و بلوچستان وجود دارد که این گل فشان واقعا زیبا و سرشار از جذابیت است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: توجه به رونق گردشگری در شهرستان خاش، بهره گرفتن از ظرفیت تفتان و گل فشان طبیعی پیرگل از اولویت های مهم مسئولان گردشگری استان است که با فراهم کردن زیرساختها تلاش می کنیم به اهداف مدنظر برسیم.
وی اظهار داشت: با برپایی تورهای رسانه ای و گردشگری و نصب تابلو در مسیرهای ارتباطی شهرستان خاش و روستاهای همجوار به معرفی بیشتر این اثر برجسته گردشگری کمک خواهیم کرد.
نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: مردم مهمان نواز این شهرستان به هم وطنان عزیز و مهمانان خارجی خدمت می کنند و تکریم مهمان در وجود آنان است.
علی کرد افزود: در جای جای شهرستان خاش زمینه برای ورود گردشگران فراهم است.
فرماندار شهرستان خاش نیز گفت: با همکاری فرمانداری و میراث فرهنگی و سایر ادارات در صدد فراهم کردن زیرساختها، تامین آب، برق و ساخت سرویس های بهداشتی در جوار گل فشان پیرگل هستیم.
حمیدالدین یوسفی اظهار داشت: مردم منطقه به راه اندازی مهمان پذیرهای بومی و اقامتگاه های بوم گردی کمک کنند و ما نیز تسهیلات لازم در این رابطه را در اختیارشان قرار می دهیم.
وی ادامه داد: برای بازگشائی محور دسترسی و برق رسانی، ساخت سرویس های بهداشتی و تامین آب آشامیدنی در منطقه پیرگل و بهره گرفتن از توانمندی این گل فشان زیبا اعتباراتی در نظر گرفته شده است.
فرماندار خاش گفت: برای حل مشکلات مردم روستایی و عشایری در جوار گل فشان پیرگل، مناطق همجوار و کارواندر، تیغ آب و دشت آبخوان در مباحث تامین آب آشامیدنی، برق، ساخت مدرسه، مسکن محرومان، لایروبی قنوات، ساخت استخر، توسعه خدمات بهداشتی و غیره نیز اعتباراتی اختصاص یافته است.
به گزارش ایرنا گلفشان طبیعی پیرگل یکی از آثار بسیار دیدنی و جذاب و از موهبت های الهی شهرستان خاش است که می‌تواند به عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری سیستان و بلوچستان محسوب شود، اما به دلیل وجود برخی بی مهری ها به دست فراموشی سپرده شده است.
خاش با داشتن جاذبه های دیدنی فراوان مانند قله آتشفشانی نیمه فعال تفتان، گل فشان پیرگل، رودخانه های زیبای کارواندر و ایرندگان و گزو و آثار متعدد و پرشماری طبیعی و تاریخی و داشتن مردم مهمان نواز و نوعدوست در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان و در شاهراه محور توسعه شرق کشور و نیز در مسیر رفت و برگشت زمینی مسافران به مقصد چابهار، ایرانشهر، زاهدان و سراوان واقع شده است.
7310**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.