حمید طوقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عشایر مصداق بارز اقتصاد مقاومتی هستند که بخش مهمی از تولیدات دامی سیستان و بلوچستان را با تمامی ناملایمات ناشی از بحران خشکسالی تامین می کنند.
وی ادامه داد: تسهیلات ارائه شده به مبلغ 100 میلیون ریال و با هدف افزایش و حفظ تولیدات دامی و همچنین افزایش درآمد خانوارهای عشایری از محل اعتبارات خشکسالی تامین شده است.
مدیر کل امور عشایری سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته 151 طرح در قالب تامین آب با اعتبار افزون بر چهار میلیارد و 600 میلیون تومان در مناطق عشایری استان اجرا شد.
وی ادامه داد: با توجه به استمرار بحران چند ساله خشکسالی در سیستان و بلوچستان و تاثیر آن بر مرتع و زندگی عشایر نیاز ضروری و عمده خانوارهای عشایری در 2 بخش تامین آب و علوفه دامی است.
طوقی تصریح کرد: اختصاص اعتبارات مناسب در این راستا و همکاری سایر دستگاهها در خصوص اجرای طرح در مناطق عشایری امکان گذر از این بحران را میسر می کند.
به گزارش ایرنا جمعیت عشایری سیستان و بلوچستان افزون بر 19 هزار خانوار است که دارای 900 هزار راس دام هستند که از 60 درصد مراتع استان بهره برداری می کنند.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.