به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، در پیام سید دانیال محبی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید آمده است: نسیم پاییزی طبیعت، رایحه جان بخش بهار تعلیم و تربیت را در کالبد فرزندان این مرز و بوم می دمد و مطلع مهر، ماه عطوفت و صفا، ماه عشق و ایثار و فرا رسیدن موسم علم و دانش و معرفت را نوید می دهد.
مهرماه آغازی برای یادگیری علم و دانش در مکتب ایثار و مقاومت است تا با همدلی، محبت، شور و نشاط در کنار هم بودن را معنا ببخشیم.
بی شک مدرسه دومین خانه و مامن آینده سازان و نخستین نهاد اجتماعی برای ورود به دنیای جدیدی است که از اکنون باید در آن تمرین خودباوری، علم اندوزی و نگاه توسعه نگر را تقویت کنیم.
امروز که بستر توسعه استان سیستان و بلوچستان با دارا بودن استعدادها، ظرفیت های مختلف و متنوع و برخورداری از نونهالان، نوجوانان و جوانان برومند و غیور فراهم شده؛ استان نیازمند تلاش بی وقفه معلمان و فرهنگیان دلسوز و برنامه ریزی برای تقویت بنیه های علمی و زیرساخت های آموزشی و پرورشی است تا با تعلیم و تربیت متناسب دانش آموزان و دانشجویان این استعدادهای بالقوه به بالفعل درآیند.
دانش آموزان و دانشجویان نیز به خوبی آگاه هستند برای استقلال این کشور و پایداری انقلاب اسلامی و بویژه توسعه و آبادانی سیستان و بلوچستان، باید خوب بخوانند و بیاموزند تا با استفاده از ظرفیت های این مرز و بوم به جای واردات علم و دانش و کالا، در خط صادرات این محصول قرار بگیریم.
در تقارن سال تحصیلی جدید با ماه محرم و هفته دفاع مقدس به راستی که آغاز فصل آموختن، با تکرار آموزش رشادت های سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و یاران با وفایشان و شهد شیرین ایثار و شهادت همراه و مزین خواهد شد.
امیدوارم با توکل بر خداوند منان و پیروی از رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب و سیاست های دولت تدبیر و امید، با همفکری و همدلی فرهنگیان گرانقدر، دانش آموزان تلاشگر و صاحب نظران عرصه تعلیم و تربیت و نهادهای فرهنگی و اجتماعی سیستان و بلوچستان بتوانیم موجبات عزت و سرافرازی کشور و استان را بیش از پیش فراهم آوریم.
3213**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.