ماندانا زنگنه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای اجرای تفاهم نامه بین بنیاد برکت و استانداری سیستان و بلوچستان زمینه ایجاد این تعداد شغل پایدار در حوزه مشاغل خانگی با رویکرد طرح آسمان و سحاب بنیاد برکت فراهم می شود.
وی با اشاره به آغاز بکار 25 نفر تسهیل گر اقتصادی و اجتماعی طرح آسمان و سحاب بنیاد برکت در پنج شهر شمالی سیستان و بلوچستان افزود: این تسهیل گران محلی به علت آشنایی به مناطق هدف به عنوان بازوان اجرایی بنیاد وظیفه آماده سازی و معرفی افراد جویای شغل را برای ورود به بازار کار برعهده دارند.
مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این طرح ها به هر متقاضی شغل براساس نوع طرح تا سقف 400 میلیون ریال تسهیلات با کارمزد چهار درصد و دوره تنفس چهار ماهه از سوی بانک عامل پرداخت خواهد شد.
زنگنه هدف از اجرای این اقدام را ارتقای سطح معیشت خانوارهای روستایی و توسعه کسب و کار عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه جمعیت قابل توجه ساکن استان در مناطق روستایی بسر می برند اجرای این طرح ها ضمن محرومیت زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اشتغالزایی مانع از مهاجرت روستاییان نیز می شود.
وی اظهار داشت: عملیات اجرایی طرح های اجتماع محور بنیاد برکت با حضور فرمانداران پنج شهرستان منطقه سیستان، نمایندگان بنیاد برکت و دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری و تسهیل گران اقتصادی و اجتماعی از هفته جاری آغاز می شد.
مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری سیستان و بلوچستان گفت: انتظار می رود با همکاری و مشارکت دستگاههای اجرایی متولی با تسهیل گران برای شناسایی قابلیت ها و استعدادهای محلی زمینه ایجاد اشتغال و توسعه پایدار مناطق روستایی فراهم شود.
وی با بیان اینکه حدود 60 نفر تسهیل گر اقتصادی و اجتماعی سیستان و بلوچستان ماموریت شناسایی پتانسیل و معرفی افراد واجد شرایط در این طرح ها را بر عهده دارند افزود: این طرح ها تا پایان امسال در دیگر شهرهای این استان نیز اجرایی می شود.
به گزارش ایرنا رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و استاندار سیستان وبلوچستان 11 مرداد پارسال تفاهم نامه ای به ارزش 6 هزار و 100 میلیارد ریال در زمینه اجرای طرح های توانمندسازی اقتصادی، اشتغالزایی و محرومیت زدایی این استان امضا کردند.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.