ملک سالاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از اجرای طرح آمارگیری مسکن روستایی در سیستان و بلوچستان خبر داد و اظهار داشت: این طرح از 15 مهرماه به مدت یک ماه به صورت همزمان در سراسر کشور توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و با همکاری سازمان آمار ایران برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: در این طرح 411 روستای سیستان و بلوچستان با جمعیتی بیش از 11 هزار واحد مسکونی روستایی به عنوان جامعه آماری نمونه در تمام شهرستان های این استان انتخاب و مورد آمارگیری و مطالعه قرار خواهند گرفت.
مدیر کل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان از روستاییان، دهیاران و بخشداران خواست برای تهیه آمار دقیق از مسکن روستاها با ماموران آمارگیری همکاری کنند.
سالاری هدف از اجرای این طرح را جمع‌آوری اطلاعات دقیق در زمینه امکانات عمومی، امکانات عمرانی، ویژگی های سکونتی و بهداشتی، برنامه ‌ریزی برای پیشبرد طرح جامع بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، بهبود و ساماندهی امکانات رفاهی و معیشت روستانشینان، برنامه ریزی دقیق دستگاههای اجرایی برای توسعه و عمران مناطق روستایی و غیره ذکر کرد.
به گزارش ایرنا بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95 جمعیت سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان به 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر شامل 704 هزار و 888 خانوار گزارش شده است که 51.5 درصد جمعیت یعنی یک میلیون و 427 هزار و 332 نفر آنان ساکن نقاط روستایی استان هستند.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.