عبدالرحمن شهنوازی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این افراد به دلیل عوارض تنفسی، چشمی و قلبی ناشی از توفان به بیمارستان ها، مراکز درمانی و پایگاه های اورژانس مراجعه کردند.
وی ادامه داد: 167 نفر از این افراد بستری و 899 نفر به صورت سرپایی درمان شدند.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در این مدت بیشترین سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در سیستان به 104 کیلومتر بر ساعت گزارش شد.
وی افزود: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان نیز در این مدت به سه هزار و 104 میکرو گرم بر متر مکعب یعنی 21 برابر حد مجاز رسید.
به گزارش ایرنا وجود توفان های گرد و خاک و هجوم شن های روان در منطقه سیستان نه تنها مشکلات سلامتی را به بار آورده بلکه زندگی اجتماعی و معیشتی مردم این منطقه را دچار بحران کرده است.
آلودگی هوا و حرکت شن های روان ناشی از خشکسالی های 18 ساله، جزئی از شرایط سخت زندگی ساکنان شهرستانهای مرزی هیرمند، زهک، زابل، هامون و نیمروز واقع در شمال سیستان و بلوچستان شده و مردم این منطقه در سخت ترین شرایط آب و هوایی با بیماری های مختلف تنفسی بویژه سل دست و پنجه نرم می کنند.
شرایط امروزی حاکم بر سیستان در هیچ نقطه ای از کشور قابل تحمل نیست، اما مردم سخت کوش و مقاوم این منطقه با صبوری ذاتی خود به زندگی کردن در این وضعیت سخت عادت کرده اند.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.