به گزارش دریافتی ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سید مهدی طباطبایی روز دوشنبه با بیان اینکه امشب نخستین گروه از حجاج سیستان و بلوچستان وارد فرودگاه زاهدان می شوند اظهار داشت: ضروری است با توجه به احتمال ابتلای حجاج به بیماری های واگیردار منتقله از خارج کشور استقبال کنندگان از روبوسی کردن و در آغوش کشیدن افرادی که دچار علائم هستند خودداری کنند.
وی به حجاج توصیه کرد در صورتی که دچار علائم تنفسی و سرما خوردگی هستند به نزدیکترین مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: همچنین ضروری است شهروندان از ذبح دام ها در مسیر استقبال حجاج خودداری و در صورت قربانی کردن دام ها از دستکش و با رعایت نکات بهداشتی ذبح را انجام دهند.
به گزارش ایرنا هزار و 68 نفر امسال از سیستان بلوچستان به زیارت خانه خدا مشرف شدند که زمان برگشت این حجاج از امشب آغاز و تا جمعه هفته جاری ادامه دارد.
سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند، مهرستان، چابهار و کنارک زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.