گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

مازنی: گردشگری یکی از زمینه های مناسب ارزآوری برای کشور است

در مورد گردشگران خارجی و یا هر خارجی که به ایران می آید متأسفانه این تصور وجود دارد که برای کارهای غیر قانونی و کارهای خارج از عرف، فرهنگ، قوانین و هنجارهای جامعه ایرانی وارد ایران می شوند. اکثریت کسانی که به عنوان گردشگر به ایران می آیند برای دیدن میراث چند هزار ساله ایرانی به ایران سفر می کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه گردشگری یکی از زمینه های مناسب ارزآوری برای کشور است، گفت: ما باید نگاه بیگانه هراسی را مقداری تعدیل کنیم و هزینه های مادی و معنوی سفر به ایران را کاهش دهیم که زمینه جذب گردشگر فراهم شود.

حجت الاسلام و المسلمین احمد مازنی در گفت و گو با خبرنگار جماران ، در مورد راهکار جذب گردشگر خارجی اظهار داشت: ما در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به مدیران سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اعلام آمادگی کرده ایم که راه های توسعه و تعمیق گردشگری را فراهم کنیم. قطعا گردشگری یکی از زمینه های مناسب برای ارزآوری است که البته سایر دستگاه ها هم باید در این راستا همراهی کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یکی از زمینه های مناسب ورود گردشگر را برداشتن موانع سفر مسلمانان به ایران دانست و ادامه داد: مسلمانان کشورهای همسایه و بسیاری از مسلمانان به راحتی می توانند به ایران سفر کنند؛ و پیروان سایر ادیان که برای دیدن مراکز مذهبی با قدمت چند قرن، مثل کلیسای ننه مریم ارومیه یا سایر اماکن تاریخی، کشور ما را به عنوان مقصد گردشگری هدف قرار داده اند. می توانند به کشور ما سفر کنند.

وی با تأکید بر اینکه با لحاظ همه دغدغه های فرهنگی و رعایت اصول و ارزش های دینی و ایرانی ما می توانیم گردشگری را تقویت کنیم، افزود: ما باید نگاه بیگانه هراسی را مقداری تعدیل کنیم. شاید موانع ورود گردشگران بیشتر مربوط به این موارد باشد. باید راه برای ورود گردشگر باز شود و هزینه های مادی و معنوی سفر به ایران را کاهش دهیم که زمینه جذب گردشگر فراهم شود.

مازنی با تأکید بر ضرورت تغییر و اصلاح نگاه به گردشگری گفت: در مورد گردشگران خارجی و یا هر خارجی که به ایران می آید متأسفانه این تصور وجود دارد که برای کارهای غیر قانونی و کارهای خارج از عرف، فرهنگ، قوانین و هنجارهای جامعه ایرانی وارد ایران می شوند. اکثریت کسانی که به عنوان گردشگر به ایران می آیند برای دیدن میراث چند هزار ساله ایرانی به ایران سفر می کنند.

وی گفت: اگر ما این نگرش را نسبت به توریست ها و گردشگران داشته باشیم، من فکر می کنم خیلی دغدغه های فرهنگی دچار مشکل نمی شود و زمینه و ظرفیت حضور گردشگران خارجی در ایران فراهم می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.