پایگاه خبری جماران: آخرین روزهای تیرماه یادآور درگذشت مرحوم حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمد منهاج است. مرحوم‌ منهاج از سالهای دهه پنجاه به نهضت امام پیوست و مدتی را در پاکستان و شبهه قاره هند سپری نمود. با پیروزی انقلاب به نمایندگی از امام به استرالیا رفت و در دوره جنگ به عنوان سفیر ایران در نیجریه مشغول خدمت شد. بعد از ارتحال امام حضور این بزرگوار در کنار مرحوم یادگار امام پر رنگ تر شد و در کنار ایشان به فعالیت مشغول شد. پس از درگذشت غمبار یادگار امام، مرحوم منهاج در کنار بیت امام باقی ماند و از مشاورین نزدیک یادگار امام بود. 

در دوره اصلاحات، آن مرحوم به سفارت ایران در لیبی اعزام شد و پس از آن مجددا‌ به خدمت مؤثر در بیت امام مشغول شد. 

ویژگی ممتاز مرحوم محمد منهاج ثبات قدم و پایمردی در راهی بود که با تشخیص خود انتخاب کرده بود. 

روزهای دشواری که بعد از سالهای ۸۸ بر جامعه مستولی شد و بهانه ای شد تا جریانی نابخرد بیت امام را هدف کینه توزی خود قرار دهند، عاملی بود که محبت جناب منهاج نسبت به امام  را بیشتر جلوه گر کند و به خوبی ارادت وی را نسبت به امام عظیم الشأن نشان دهد.

سرانجام آن مرحوم در سی ام تیر ماه سال۹۰ ، در مسیر مشهد و در اثر تصادف خودرو بدرود حیات گفت و در اول مرداد پس از آنکه یادگار امام بر ایشان نماز میت را اقامه کرد و جنازه شان از حسینیه جماران تشییع شد، در حرم امام خمینی مدفون شد. 

یادش گرامی باد!

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.