رییس دفتر رییس جمهور: روحانی از وزرا خواسته که با مردم صحبت کنند و امروز بعدازظهر هم در جلسه‌ای با مسئولان دولت در سالن اجلاس سران با مردم صحبت می‌کند

به گزارش جماران، محمود واعظی در حاشیه نشست هیات دولت درخصوص نامه رئیس‌جمهور به سران کشورهای اروپایی گفت: با توجه به خروج امریکا از توافق هسته‌ای و سپری شدن زمانی که ایران تعیین کرده است، همچنین اتفاقاتی که جلسه‌ گروه هفت در کانادا برگزار شد، به اتفاق دوستان وزارت امور خارجه، دیدگاه‌های خود را نسبت به برجام، مطالبات‌مان و چارچوبی که به آن اعتقاد داریم و اینکه زمان برای حفظ برجام کوتاه است، نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور فرانسه، صدراعظم آلمان و نخست‌وزیر انگلیس از سوی رئیس‌جمهور نوشته شد.

نامه رئیس‌جمهور به سران اروپا در راستای سیاست‌های نظام است

وی با بیان اینکه این نامه هم‌اکنون تحویل داده شده است، اظهار داشت: نامه مذکور در راستای سیاست‌های نظام است تا بتوانیم در صورتی که مذاکرات‌مان با اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی به نتیجه برسد، بتوانیم برجام را به طریق احسن ادامه بدهیم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در پاسخ به این سوال که آیا به این نامه پاسخی داده شده است؟ تصریح کرد: ما نمی‌خواستیم به این نامه پاسخی داده شود بلکه نظرات و دیدگاه‌های خود را در بالاترین سطح مطرح کردیم.

روحانی هفته بعد به اتریش و سوئیس می‌رود

رئیس‌جمهور از وزرا خواسته‌اند با مردم صحبت کنند

واعظی در پاسخ به این سوال که چرا رئیس‌جمهور با مردم درخصوص مشکلات صحبت نمی‌کند؟ خاطرنشان کرد: آقای رئیس‌‌‌‌‌‌‌‌جمهور از وزرا خواسته‌اند که با مردم صحبت کنند، امروز بعد از ظهر هم در جلسه‌‌‌‌ای با مسئولان دولت در سالن اجلاس سران با مردم صحبت می‌کنند. 

وی ادامه داد: هفته آینده بعد از بازگشت رئیس‌جمهور از اتریش و سوییس هم برنامه دیگری برای صحبت آقای روحانی با مردم می‌گذاریم.

اکنون بنای ما عضویت در FATF نیست

رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور درخصوص ترمیم کابینه نیز ابراز داشت: در این دولت با هدف پویایی، تغییر در کابینه خواهیم داشت.

واعظی درباره آخرین وضعیت پیوستن ایران به FATF بیان کرد: به هیچ وجه اکنون بنای ما عضویت در FATF نیست؛ یک اشتباهی که رخ می‌دهد این است که در دولت دهم لوایحی به مجلس داده‌اند؛ این لوایح پیش رفته و الان نوبت تصویب لوایح است. این لوایح با FATF متفاوت است، پس صراحتاً نظر دولت این است که به هیچ وجه ما اعلامی برای عضویت در FATF نداریم و دنبال آن هم نیستیم، اما الان فکر می‌کنیم این لوایح که در دولت قبل داده شده است، ضروری است. 

رئیس دفتر رئیس‌جمهور افزود: هر هفته رییس‌جمهور با رهبر انقلاب دیدار دارند و دیروز هم دیدار کردند و در این مورد هم صحبت شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.