«روز قدس» یک روز جهانی است. روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابلۀ مستضعفین با مستکبرین است. روز مقابلۀ ملتهایی است که در زیر فشار ظلم امریکا و غیر امریکا بودند، در مقابل ابرقدرتها هستند.

پایگاه اطلاع رسانی جماران: امروز 22 رمضان المبارک سال 1439 هجری قمری است و فردا روز جهانی قدس. درست 40 سال پیش یعنی در 22 رمضان 1399 هجری قمری مقارن با 25 مرداد 1358 ، حضرت امام خمینی(س) در سخنانی مهم، روز قدس را《 یک روز جهانی  》خواند و گفت این روز 《 روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است. روز مقابله ملتهایی است که زیر فشار ظلم آمریکا و غیر آمریکا بودند....روز قدس روزی است که باید سرنوشت ملتهای مستضعف معلوم شود...》صحیفه امام - جلد 9 - صفحه 276 

اینک، چهل رمضان از آن سخنان تاریخی می گذرد و مستضعفان جهان در آستانه چهلمین روز جهانی قدس قرار دارند. این در حالی است که فرزندان امت اسلامی از شمال آفریقا تا شام و لبنان و عراق در کنار امت ایران اسلامی، در این سالها مفهوم مقابله با مستکبرین را عملا پیاده کرده اند و امروز 《مقاومت》 در جای جای خاور میانه فصل مشترک، مفهوم مشترک، قلب تپنده امت اسلامی و هر جا که امکان برگزاری انتخابات آزاد باشد، یک انتخاب مشترک است.

مقاومت، اکنون نه تنها در ایستادگی در برابر دشمن غاصب جلوه می کند بلکه فراتر از آن تبدیل به یک فرهنگ و سبک زندگی در بین ملتهای اسلامی منطقه خصوصا جوانان شده است.

اگر در دهه های پیش، هسته های مقاومت در قالب گروههای شبه نظامی و به صورت مخفیانه به مقابله با استکبار و حامیان صهیونیست آن در منطقه اقدام می کردند، امروز فرزندان خمینی به صورت علنی پرچم مقاومت را در دست گرفته و در قالب احزاب و گروههای رسمی به میدان سیاست و گود رقابت وارد شده و خود را از مسیر دموکراسی و به شکل مردمسالارانه در معرض انتخاب آزاد مردم قرار می دهند و با اقبال و آراء مردمی گوی سبقت را از سایر رقبا می ربایند.

- تونس، کشوری مسلمان در شمال آفریقا که موج بهار عربی در سال 2011 از آنجا آغاز شد، امسال یعنی در سال 2018 شاهد اولین انتخابات شوراهای شهر در سالهای پس از حرکتی است که در آنجا انقلاب خوانده می شود. در این سالها اگر چه دولت پس از یک دوره از دست اسلامگراها و به طور مشخص حزب النهضه به رهبری راشد الغنوشی خارج شد و به دست ائتلافی از سکولارها در قالب حزب ندا افتاد اما پیروز اولین انتخابات شوراهای شهر کسی نبود جز اسلامگراهای النهضه و گروههای سکولار در رده دوم قرار گرفتند. اسلامگراها به رغم آنکه از دولت فاصله گرفته اند اما با میانه روی و مرزبندی با تحرکات افراطی، سعی کردند صدای اکثریت مردم را انعکاس دهند و نیازهای آنان را دنبال کرده و با پیروزی در انتخابات شوراها عملا خود را به لایه های پایین تر مردم نزدیک سازند. اما این همه داستان نیست. در این نقطه از شمال آفریقا که اتفاقا بسیاری از مردم از اوضاع نابسامان اقتصادی رنج می برند، یکی از آرمانهای بیشتر اقشار مردم، روشنفکران، روزنامه نگاران، احزاب اسلام گرا و حتی سکولار چیزی نیست جز 《مقاومت》. حالا تحسین و تمجید گروهها و اندیشه های منطقه ای حامی مقاومت، در ادبیات و سخنان بیشتر فعالان سیاسی و مقالات روزنامه نگاران تونسی فارغ از گرایشات دینی و مذهبی آنان دیده و شنیده می شود.

- انتخابات پارلمانی 2018 لبنان در همین یکی دو ماه پیش صحنه دیگری بود از صف آرایی روشن حامیان و مخالفان 《مقاومت》

جناح سازش که اگر در گذشته به شکل پنهان از سوی عربستان سعودی حمایت و هدایت می شد، این بار و پس از گروگانگیری نخست وزیر سعد حریری و استعفای ناگهانی و اجباری وی از این سمت، به شکل علنی وارد میدان شده بود، علی رغم هزینه های گزاف، از جناح مقاومت به رهبری حزب الله در انتخابات پارلمانی لبنان شکست سختی خورد و با از دست دادن بخشی از کرسی های خود اکثریت پارلمان را به حامیان مقاومت واگذار کرد. 

حزب الله هم در جامعه موزاییکی لبنان با اتخاذ مشی میانه روی و مدارا، نه فقط در بین شیعیان که در بین حتی غیر مسلمانان این کشور هواداران پروپا قرصی پیدا کرده و در انتخاباتی آزاد و دموکراتیک حائز اکثریت آرا و کرسی های پارلمان لبنان شد. 

حالا پرچم مقاومت به دست فرزندان خمینی کبیر در خط مقدم مبارزه با صهیونیزم جهانی در رفیع ترین جایگاه یک نظام برآمده از مردم سالاری ، یعنی مجلس به اهتزار درآمده است. 

- انتخابات 2018 مجلس عراق در چند هفته ی گذشته، عرصه مهم دیگری بود که حامیان مقاومت در آن به پیروزی و اکثریت دست یافتند. چه کسی فکر می کرد که فهرست الفتح به رهبری هادی العامری فرمانده حشد الشعبی که در خط مقدم نبرد با داعش سهم بزرگی را در نابودی این گروهک تروریستی برآمده از حمایتهای زر و زور عربستان و اسرائیل، به خود اختصاص داده بود، با استقبالی اینگونه قدرشناسانه از سوی رای دهندگان عراقی مواجه شود و در کنار فهرست ائتلاف سائرون از حامیان یک روحانی شیعه و از خاندان بزرگ و مبارز و شهید داده صدر، بر صدر برندگان انتخابات پارلمانی عراق تکیه بزند!

حشد الشعبی نیز در تمام سالها و ماههایی که بخشی از سرزمین عراق و شام در اشغال داعشیان پلید و حیوان صفت بود، در کنار مردم عراق ایستاد و با جانفشانی و مبارزه خانه به خانه، وجب به وجب این سرزمین را پاکسازی کرد و سپس در انتخاباتی آزاد خود را به رای مردم گذاشت تا مردم انتخاب نهایی را انجام بدهند.

آری امروز 22 رمضان المبارک سال 1439 هجری قمری است. درست چهل سال پس از اعلام روز جهانی قدس از سوی خمینی کبیر و تشکیل جبهه جهانی مقاومت، صدای پای فرزندان خمینی در سنگرهای مقاومت اما نه از لوله توپها و تفنگها که از صندوقهای رای در انتخاباتهایی آزاد به گوش می رسد و پرچم مقاومت از شمال آفریقا تا قلب خاور میانه رفیع تر از همیشه بر فراز قلل جهاد و شهادت به اهتزاز در آمده است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.