شاید انتظار بود حضرت رسول اکرم(ص) عمل مخصوص و دستور خاصی بفرمایند، اما پیغمبر(ص) فرمود: انجام واجبات و ترک محرمات افضل اعمال این ماه است.

در آستانه سالگرد ارتحال امام خمینی(س) جمعی از مدیران مؤسسة تنظیم و نشر آثار امام خمینی (دفتر قم) با آیت‌الله سید علی محقق داماد دیدار کردند.

به گزارش جماران، وی در این دیدار ایشان اظهار داشت: در رابطه با ماه رمضان و عظمت این ماه مبارک شهر الذی عظمته و شرفته وکرمته علی الشهور که هر روز خوانده می‌شود بیش از آن است که بنده صحبت کنم. ماه عبادت و خوب خدا و شهر تمحیص و پاک شدن است. بهترین بیان درباره این ماه مبارک همان است که پیامبر اکرم(ص) در آخرین جمعه قبل از ماه مبارک فرمودند: ایها الناس قد اخیل الیکم شهر الله بالبرکة والرحمه والمغفره...مضاف به الله تعالی است گرچه همه ماهها و موجودات انتساب به خداوند دارند درست است ولی این ماه نسبت خاصی دارد که نشانه برکت خاص آن است. پس عمده در این ماه مبارک استفاده از برکات آن است. وقتی پیامبر اکرم(ص) درباره عظمت این ماه فرمودند این است که امیرالمؤمنین(ع) در جلسه حضور داشت و از حضرت رسول(ص) پرسیدند ما افضل الاعمال فی هذه الشهر؟

وی افزود: شاید انتظار بود حضرت رسول اکرم(ص) عمل مخصوص و دستور خاصی بفرمایند، اما پیغمبر(ص) فرمود: انجام واجبات و ترک محرمات افضل اعمال این ماه است. «الورع عن محارم الله». در حقیقت همه دستورالعمل‌های خودسازی از همین فرمایش رسول اکرم(ص) گرفته می‌شود شاید بگوئیم واجباتمان را انجام می‌دهیم ولی محرمات چه؟! محرمات اطراف ما را احاطه کرده و چگونه اطمینان پیدا کنیم که محرمی را انجام نمی‌دهیم؟ باید از خداوند توفیق بخواهیم تا از محرمات اجتناب کنیم.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.