گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

ناصر ایمانی: آمارهای امیدوار کننده به مردم داده شود/ مردم اگر احساس کنند که میان سران کشور اختلاف وجود دارد، نگرانی شان بیشتر می شود

یک فعال اصولگرا گفت: اگر تمامی دست اندرکاران به این موضوع جدی نگاه کنند، که آرامش روانی مردم یکی از مهم ترین ضرورت های فعلی است و رعایت آن را در دستور کار قرار دهند، بسیاری از اظهارنظرها و حرف ها تغییر خواهند کرد.

پایگاه خبری جماران: اخیراً رهبر معظم انقلاب در بیاناتی، سیاست ناامیدسازی و ایجاد توهّم بن‌بست در کشور را یک سیاست خصمانه ی آمریکایی و غربی خواندند و تاکید کردند که باید به شدّت با چنین سیاستی مبارزه شود؛ ایشان در ادامه اظهار داشتند که تزریق احساس ناتوانی، ناامیدی، بیچارگی، سیاست قطعی دشمن است و هدف دشمن این است که آن احساس افتخاری را که ملّت ایران دارد، از او بگیرند؛ با شایعه‌، با دروغ، با درشت کردن ضعف‌ها، با کوچک کردن موفّقیّت‌ها و پیروزی‌ها این احساس را بگیرند. ملّت ایران امروز یک احساس افتخاری دارد و احساس می‌کند مستقل است، ایستاده است، معتبر است، آبرومندِ در دنیا و صاحب نفوذ در منطقه است.

در همین راستا، یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: نمی خواهم بگویم که مسئولین در ارائه آمار یا اعلام رتبه مبالغه می کنند، اما بسیاری از این اخبار، جز آنکه موجب دلسردی و نگرانی در جامعه می شود، نتیجه دیگری نخواهد داشت. ما این همه نقاط مثبت در کشور داریم، چرا باید تنها نقاط منفی را منعکس کنند؟

ناصر ایمانی در گفت و گو با خبرنگار جماران درباره بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اظهار کرد:  مطلبی که رهبری به آن اشاره کردند، بسیار مهم است. آقای رئیس جمهور نیز در چند ماه اخیر، بارها موضوع ناامید کردن مردم را مطرح کرده است. شاید یکی از مهم ترین اهرم هایی که دشمن ما یعنی ایالات متحده آمریکا در داخل کشور از آن بهره می برد، مساله ناامیدسازی مردم است. بدون تردید باید با این موضوع به شدت مقابله شود.

وی افزود: راه های مختلفی برای مقابله با ناامیدسازی وجود دارد. راه نخست همان راهی است که رهبری نیز به آن اشاره کردند. همانطور که ایشان فرمودند ما اگر مسأله ناامیدشدن مردم را ریشه یابی کنیم، یکی از دلایل آن گره زدن اقتصاد داخلی کشور به خارج از کشور است. این موضوع یکی از دلایل مهم نگرانی مردم است و موجب می شود تا هر تحولی که در سیاست خارجی اتفاق می افتد، مردم را با یک نگرانی و اضطراب مواجه سازد.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: ما حتی در 8 سال دوران دفاع مقدس، این میزان از ناامیدی را در میان جامعه نداشتیم، که امروز وجود دارد. در صورتی که شرایط امروز اصلاً قابل قیاس با دوران جنگ تحمیلی نیست. از این رو، مسئولان ما باید در مصاحبه ها و مواضع خود، مسائل خارجی را به گونه ای بیان کنند که بر مبنای آن، مسائل سیاست خارجی ارتباطی با مسائل اقتصاد داخلی پیدا نکند.

وی بیان کرد: زیرا مسائل سیاست خارجی دارای تحولات است. همچنان که ما دو سال مذاکره کردیم، برجام را امضا کردیم. اما بعد از آن بخشی از این توافق از سوی طرف های غربی اجرا نشد. در این مقطع نیز آمریکا از آن خارج شده و شرکت های بزرگ اروپایی می گویند که از ایران خارج می شوند. لذا ما باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که بتوانیم در مواجهه با مردم بگوییم؛ سیاست خارجی اصلاً تاثیری بر اقتصاد ما ندارد.

وی گفت: نکته دوم مسأله وحدت داخلی است. مردم اگر احساس کنند که میان سران کشور، اختلاف و افتراق وجود دارد، در این شرایط خاص کشور، اضطراب و نگرانی شان بیشتر می شود. درست مانند خانواده ای که فرزندان درون آن ببینند که بین پدر و مادر، اختلاف و درگیری وجود دارد. در چنین حالتی اضطراب آن فرزندان بیشتر می شود.

ایمانی گفت: اگر جریان ها، گروههای سیاسی و افراد صاحب نظر و کسانی که نظراتشان میان مردم تاثیر دارد. بدون در نظر گرفتن گرایش سیاسی، نوعی وحدت را در میان افکار عمومی به نمایش بگذارند، به مقدار زیادی از تنش های روحی مردم کاسته خواهد شد. نکته بعدی، مربوط به ارائه اطلاعات و آمارهای نگران کننده در میان مردم است. متاسفانه مسابقه ای در میان مسئولان ما به منظور گفتن اخبار بد به راه افتاده، اینکه هرکدام  تلاش می کنند تا رتبه کشور را در فلان موضوع پایین تر اعلام کنند یا آماری که هیچ لزومی به انتشارش نیست ارائه دهند.

این فعال سیاسی اصولگرا اظهار داشت: نمی خواهم بگویم که مسئولین در ارائه آمار یا اعلام رتبه مبالغه می کنند، اما بسیاری از این اخبار، جز آنکه موجب دلسردی و نگرانی در جامعه می شود، نتیجه دیگری در بر نخواهد داشت. ما این همه نقاط مثبت در کشور داریم، چرا باید تنها نقاط منفی را منعکس کنند؟ کدام یک از مسئولان در این سالها آماری مبنی بر بالابودن رتبه کشور در یک مورد مثبت ارائه دادند؟ مسئولان با این کار باعث برهم ریختگی روح و روان مردم می شوند.

وی در پایان گفت: لذا بی تردید،  باید امیدوار کردن مردم در دستور کار همه مسئولان قرار گیرد. نمایندگان مجلس، قوه قضاییه و تمامی نهادها یاری کنند تا آمارهای امیدوار کننده به مردم داده شود. آمارهایی که مردم را شاد و امیدوار می کند. اگر تمامی دست اندرکاران به این موضوع جدی نگاه کنند، که آرامش روانی مردم یکی از مهم ترین ضرورت های فعلی است و رعایت آن را در دستور کار قرار دهند، بسیاری از اظهارنظرها و حرف ها تغییر خواهند کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.