واقعیت آن است که عزت ملی برای یک ملت همانند آب برای ماهی است. یک ملت در طول حیات خود محتاج اتکا به نقاطی است که در آنها عزت و شوکت یافته است.

دیروز رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به نکته ای کلیدی فرمودند که عزت مردم ایران از مهم ترین اموری است که باید در مذاکرات با قدرت های خارجی حفظ شود. 

واقعیت آن است که عزت ملی برای یک ملت همانند آب برای ماهی است. یک ملت در طول حیات خود محتاج اتکا به نقاطی است که در آنها عزت و شوکت یافته است. شاهد من ، افتخار مردمان یک قوم و کشور به پیروزی های تاریخی نیاکان خویش است. 

امروز ایرانیان به فتح یونان توسط پادشاهان هخامنشی و فتح هند توسط محمود غزنوی و نادر و یا جنگ چالدران افتخار می کنند. حقیر اصلا با جنایات آنها کار ندارم ولی بر این امر مصرم که تاریخ افتخار آمیز به یک ملت هویت و حرکت می بخشد. از آنها به کنار  ـ که بعضاً افتخار آفرینی هاشان با جنایت همراه بوده ـ به دفاع مقدس باید اشاره کرد. امروزه هر ایرانی فتح ظفرمندانه و اخلاقی خرمشهر را موجب عزت خویش می داند و از شکوه دفاع مقدس عزت می گیرد. 

عزت خون جاری در رگهای یک ملت است. 

اما هرگز نباید فراموش کنیم که شرط لازم برای پدید آمدن این عزت ، اقتدار ملی است. بدون قدرت،  عزت دست نایافتنی است و ملت ضعیف ، همواره در میان قدرت های ستمگر منکوب می شود. 

و همین جاست که انسجام ملی و همدلی و همراهی همه آحاد ملت با هم نقش خود را می یابد. چراکه بدون انسجام ملی ، قدرت ملی هرگز دست نخواهد داد. 

ما تنها به شرطی شاهد عزت را در آغوش می گیریم که قوی باشیم و تنها در صورتی قدرتمند خواهیم بود که «با هم »باشیم. 

خدا بر درجات امام راحل بیافزاید که می فرمود «همه با هم».

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.