گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

غلامرضا حیدری: مسئولین به جای افشاگری عمل کنند

آقای رئیس جمهور در مورد پشت صحنه مؤسسات مالی که این همه اموال مردم را بالا کشیده اند، گفته اند شناسایی شده و افشا می کنیم. این در شأن رئیس جمهور نیست که فقط بگوید افشا می کنیم. مردم انتظار دارند که افراد مشخص شوند و اموال برگردد. من می گویم نباید کلمه افشا را استفاده کرد؛ باید عمل شود.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مسئولین به جای افشاگری باید عمل کنند، گفت: وقتی که فسادها و میلیاردها میلیارد غارت کردن ها از بین برود خود به خود تبعیض هم کاهش پیدا می کند و به تبع آن اعتماد مردم به حکومت، انسجام اجتماعی و حضور مردم در صحنه برای تقویت نظام بالا می رود.

غلامرضا حیدری در گفت و گو با خبرنگار جماران، در مورد ضرورت برخورد با فساد و تبعیض اظهار داشت: متأسفانه الآن در نهادهای مجموعه حکومت جمهوری اسلامی ایران اعم از بخش دولت و یا بخش های دیگر بحث فساد و تبعیض خیلی عیان شده است. مثلا قوه قضائیه تأکید می کند به افشای قضاتی که در این فسادها نقش دارند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در مورد برخورد با فساد و تبعیض، گفت:  من فکر می کنم اگر بخواهد فرمایشات رهبری حالت عملیاتی پیدا کند، ایشان باید نهادهایی که مستقیم زیر نظر کار می کنند را یک دستور قاطع تر صادر و پیگیری مشخص تری کنند که با گلوگاه های فساد، که حتما شناسایی شده، برخورد شود. برخورد این نیست که فرد را به زندان بیاندازند؛ واقعا اموال عمومی به بیت المال برگردد و در درجه بعد پیشگیری صورت بگیرد.

وی قاچاق کالا را یکی از گلوگاه های فساد دانست و افزود: یکی از موارد دیگر بحث قاچاق کالا است. قاچاق کالا، که قبلا هم رهبری روی آن تأکید داشتند، ارتباط مستقیم با اشتغال دارد و اشتغال و بیکاری الآن یک موضوع امنیت ملی است. دستور دهند که دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی ما مثل وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه به طور قاطع در این مسأله ورود پیدا کنند و در برخورد خودی و غیر خودی فرقی نداشته باشد و خیلی شفاف گزارش داده شود.

حیدری گفت: آقای رئیس جمهور در مورد پشت صحنه مؤسسات مالی که این همه اموال مردم را بالا کشیده اند، گفته اند شناسایی شده و افشا می کنیم. این در شأن رئیس جمهور نیست که فقط بگوید افشا می کنیم. مردم انتظار دارند که افراد مشخص شوند و اموال برگردد. من می گویم نباید کلمه افشا را استفاده کرد؛ باید عمل شود.

وی تأکید کرد: می گویند خیلی افراد در بحث مؤسسات مالی دخیل بوده اند؛ به دنبال آنها بروند و این اموال پس گرفته شود. حتی اینکه آنها را زندان کنند هم پول نمی شود. شبکه های مافیایی حرفه ای عمل می کنند. مثل داستان بابک زنجانی، یک نفر را جلو می فرستند تا قربانی شود ولی آن شبکه کار خودش را انجام می دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تحریم ها را یکی از گلوگاه های فساد دانست و تصریح کرد: انتظار این است که بسترهایی که باعث این تحریم ها شده که بعد از آن در تریبون نماز جمعه تهران تکنولوژی دور زدن تحریم ها را مطرح کردند، این تکنولوژی دور زدن تحریم ها باعث خیلی از فسادهای چند هزار میلیاردی شد. باید یک نگاه ریشه ای شود. اگر واقعا باید رویکرد ما در روابط خارجی شود، از زاویه دیگر به موضوع پرداخته شود که فقط در حد حرف نماند. مردم دیگر نسبت به این حرف ها حس بی اعتمادی دارند.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد تأثیر رفع فساد و تبعیض در تحقق عدالت اجتماعی، گفت: قطعا بستری برای تحقق عدالت اجتماعی است. فساد این قدر گسترده شده که فردی یه شبه میلیاردها دلار ثروت به دست می آورد. مثلا در داستان دلار، رئیس بانک مرکزی می گوید گران نمی شود و با دستگاه هایی که به سمت خرید دلار رفته اند برخورد می کنیم که این حرف ها هم کم کم حالت جوک می گیرد. چون مقام مسئول هستند باید به جای تهدید عمل کنند.

حیدری ادامه داد: اینها همه جزو ارکان حکومت هستند و مردم هم حکومت را می بینند و این طور نیست که فقط قوه قضائیه، مجریه یا مقننه را ببینند. وقتی که این فسادها و میلیاردها میلیارد غارت کردن ها از بین برود خود به خود تبعیض هم کاهش پیدا می کند؛ نمی گویم صد در صد رفع می شود ولی بستر رفع آن فراهم می شود و به تبع آن اعتماد مردم به حکومت، انسجام اجتماعی و حضور مردم در صحنه برای تقویت نظام بالا می رود.

وی تصریح کرد: یکی از فلسفه های وجودی حکومت برقراری قسط و عدالت است. یکی از وعده هایی هم که حضرت امام مرتب بر آن تأکید کرد و مردم به اعتماد ایشان به صحنه آمدند، عدالت و رفع فساد و تبعیض بود. مردم حالا انتظار تحقق این را دارند. عامه مردم می خواهند زندگی خود را داشته باشند و برای این زندگی یک رفاه نسبی می خواهند و اینکه تبعیض را نبینند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر خدای ناکرده هرچه جلو رویم نتیجه این حرف ها؛ باز تبعیض، غارتگری و بی عدالتی ها بیشتر شود، معلوم است که اعتماد مردم به حکومت کم می شود. الآن نظرسنجی ها نشان می دهد که اعتماد مردم به پایین ترین سطح آمده است و اگر این سخنرانی ها هم فقط در سطح سخنرانی بماند بدتر می شود.

وی گفت: من تلویزیون را نگاه می کردم که قوه قضائیه گفت قاضی خوزستان حکم زندانی خاوری را داده است و ما گفتیم مستندات کافی نیست. مستندات برای زندانی شدن کافی نبود، ولی حداقل می توانستید او را ممنوع الخروج کنید. دو روز بعد دیدیم که خاوری از کشور خارج شد. این چیزی است که به هر حال در ذهن می ماند و بی اعتمادی ایجاد می کند. این یکی از مواردی است که ریاست محترم قوه قضائیه باید با جدیت دنبال کند.

وی در پایان تأکید کرد: مقام معظم رهبری به عنوان سکاندار اصلی اداره کشور و اختیاردار اصلی اداره کشور  مستقیما گزارش گیری کنند تا ان شاء الله این غارتگری ها که موجب این همه بی عدالتی و تبعیض شده جمع شود. تجربیات گذشته نشان داده که مردم ما به این نظام پایبند و وفادار هستند اما باید به همان نسبت نتایج این وفاداری را ببینند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.