گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

اصلاح بخشی از قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در مجلس

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس اعلام کرد: در اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، شرایط نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تعیین خواهد شد.

محمدجواد کولیوند درباره  اقدامات کمیسیون شوراها برای اصلاح قوانین انتخاباتی، گفت: مجلس طرحی را برای اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری ارائه خواهد کرد و شرایط نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تعیین خواهد شد.

رئیس کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بر اساس سیاست های کلی انتخابات که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده، بخشی از شرایط نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را شورای نگهبان باید تعیین کند و بخش دیگری را نیز مجلس باید تهیه کند.

وی افزود: بنابراین بخشی از قانون انتخابات ریاست جمهوری اصلاح خواهد شد.

کولیوند با اشاره به اینکه طرحی را نیز برای اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی ارائه خواهیم کرد، متذکر شد: طرح دیگری را نیز برای اصلاح قانون انتخابات شوراها تهیه می‌کنیم.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر لایحه جامع و واحد انتخابات را دولت به مجلس ارائه کند، بعد از بررسی کامل این اصلاحات را در لایحه جامع جایگزین می کنیم، زیرا در این 3 طرح اصلاحی که در کمیسیون شوراها برای انتخابات تهیه شده، نماینده دولت، شورای نگهبان و مرکز پژوهش‌ها در جلسات کمیسیون شوراها شرکت کردند و نظرات خود را بیان داشتند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.