گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

تحلیل عبدالله ناصری از سخنرانی رئیس جمهور در زاهدان: روحانی در گفتارش صادق است/ رئیس جمهور تله جریان رادیکال رقیب را خنثی کند

بدن شک اصلاح طلب ها، جامعه مدنی و نیروهای سیاسی باید از آقای روحانی حمایت کنند اما انتقاد مشفقانه و نصیحت گرایانه باید دائم ضمیمه و همراه این حمایت ها باشد.

یک تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان این که روحانی در گفتارش صادق است اما جامعه دیگر بعد از این حرف ها منتظر عمل است، گفت: رئیس جمهور با عمل کردن به وعده هایش، تله قسمت رادیکال جریان رقیب، که قصد ناامید کردن جامعه از او دارد را خنثی کند.

عبدالله ناصری درگفت و گو با خبرنگار جماران در خصوص صحبت هایی حسن روحانی در دانشگاه زاهدان گفت: من ضمن این که معتقدم آقای روحانی از بخشی از شعارهای انتخاباتی و وعدهایش عدول کرده اما  معتقدم که جامعه باید شرایط اقای روحانی را درک کند. این موضوع  وظیفه کنشگران سیاسی و جامعه است.

وی ادامه داد: اما آقای روحانی باید یک واقعیت را بداند که دوره های دوم ریاست جمهوری، دوره های بسیار سختی است از این جهت که بسیار شدید زیر ذره بین است به عبارتی دیگر خیلی نمی شود با حرف و گفتار جامعه را اقناع کرد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان این که هر چند من معتقدم آقای روحانی در گفتارهایش صداقت دارد، اظهار داشت:  اما جامعه هم یک آستانه شنیدنی حتی برای این حرف صادقانه دارد و انتظارش بعد از شنیدن شعارها و وعده ها تحقق آن ها در عرصه عمل، علی رغم محدودیت ها است.

وی اضافه کرد: آقای روحانی بدون تعارف با همین محدودیت ها یک سری کارها را می تواند انجام دهد و در راس این ها، باید سیاست های اقتصادی اش را تقویت کند. امروز جامعه در یک بلاتکلیفی به سر می برد.

عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا تاکید کرد: خلاصه کلام این که من به صداقت گفتمان آقای روحانی ایمان دارم اما این که جامعه در یک بلاتکلیفی به سر می برد شکی در آن نیست و آقای روحانی هرچه زودتر باید چشم انداز سیاسی و اقتصادی‌اش را برای برون رفت از وضعیت فعلی ارائه و جامعه  را از این بلاتکلیفی نجات دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که در وضعیت فعلی گروه های و جریان های سیاسی چه موضعی باید در برابر این سیاست آقای روحانی داشته باشند، گفت: بدن شک اصلاح طلب ها، جامعه مدنی و نیروهای سیاسی باید از آقای روحانی حمایت کنند اما انتقاد مشفقانه و نصیحت گرایانه باید دائم ضمیمه و همراه این حمایت ها باشد؛ به گونه ای که دام قسمت رادیکال جریان رقیب  که قصد دارد با ناامید کردن جامعه رأی آقای روحانی آن ها را علیه ایشان بشوراند، را خنثی شود. بنابراین آقای روحانی نباید در این دام بیفتد و این موضوع از طریق  روشن کردن سیاست های اقتصادی، سیاسی دولت وعمل به وعده ها قابل تحقق است.

ناصری در مورد تکرار صحبت های انتخاباتی آقای روحانی پیرامون جوانان در سخنرانی زاهدان، گفت: همان گونه که گفتم آقای روحانی به وعده هایش معتقد است اما در حال حاضر در یک بلاتکلیفی به سر می برند. ایشان به وزرایش دستور داده است که جوانان را  متناسب با صلاحیت هایشان در سطح ملی به کار بگیرید باید در عرصه عمل هم این اتفاق زودتر رخ دهد. من واقعاً با این قانون ممنوعیت به کار گیری بازنشستگان به جز یک رده های خاص واقعاً موافقم.

وی ابراز داشت: ما می دانیم همان طور که آقای روحانی در سخنرانیشان گفتند همه چیز دست دولت نیست اما خیلی موارد هم دست دولت است. وقتی مجلس قانون تصویب می کند، یعنی به دولت در این زمینه اختیار تام داده است و قانون مصوب  از طرف دولت لازم‌الاجرا است. بالاخره جوان ها باید بیاییند میدان را به دست بگیرند این که امروز و فردا کنیم، این فرصت جوان بودن جامعه را از دست می دهیم.

وی همچنین در مورد صحبت های حسن روحانی در مورد لزوم وحدت بین قوا و جریان ها در شرایط کنونی کشور، گفت: در حال حاضر همه جریان های سیاسی و گروه ها در این شرایط حساس منطقه ای به منافع ملی می اندیشند و به همین دلیل  است که روز به روز بین این نیروها ائتلاف ها بزرگتر می شود. بنابراین همه منافع ملی و منفعت مردم را می خواهند و شرایط کشور را هم درک می کند، اتفاقاً برای برون رفت از این شرایط هم آقای روحانی باید چهره های کاردان و کارآمد را به کار بگیرد. البته اصلاح طلب ها هیچ وقت خواسته شان این نبوده که در دولت سهمیه داشته باشند. آنچه که رأس جبهه اصلاحات گفت این بود که دولت آقای روحانی در دور دوم باید یک دولت کاملاً کارآمد و پویا باشد که متأسفانه ایشان در بخش های از این دولت در سطح کابینه و استانداران نتوانسته است این کارآمدی و پویایی را داشته باشد.

وی در پایان گفت: با این که بی تدبیری هایی مانند مدیریت زلزله کرمانشاه در کشور وجود دارد اما ما می بینیم که  جریانات سیاسی و قوای کشور با تدبیر آقای روحانی  نسبت به رفع حصر به صورت  جدی فکر کرده و شرایط جدیدی ایجاد کرده اند . در مورد مسائل دیگر هم این وفاق و هماهنگی می تواند شکل بگیرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.