گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

حجت نظری: تغییر رویکرد روحانی به نفع صندوق های رای نخواهد بود

آقای روحانی در دو انتخابات اخیر با عاریت گرفتن از پایگاه اجتماعی اصلاح طلبان و فعالیت جوانان و دانشجویان به عنوان رئیس جمهور کشور انتخاب شدند، اما متاسفانه در هر دو دوره، مخصوصاً در دور دوم کمتر از حد انتظار بهاین پایگاه رای خود جایگاه داده اند.

عضو شورای شهر تهران گفت: تقاضا و انتظار ما از آقای روحانی این است که به دانشجویان و جوانان، مخصوصاً دانشجویان و جوانان اصلاح طلبی که برای روی کار آمدن این دولت با جان و دل کار کردند و در پیروزی ایشان نقش بی بدیلی داشتند، توجه خاصی داشته باشد.

حجت نظری جوان ترین عضو شورای شهر تهران درگفت وگو با خبرنگار جماران در خصوص عملکرد حسن روحانی در 100 روز اول دور دوم ریاست جمهوری خود در قبال جوانان، اظهار کرد: آقای روحانی در دو انتخابات اخیر با عاریت گرفتن از پایگاه اجتماعی اصلاح طلبان و فعالیت جوانان و دانشجویان به عنوان رئیس جمهور کشور ایران انتخاب شدند، اما متاسفانه در هر دو دوره مخصوصاً در دور دوم کمتر از حد انتظار به اصلاح طلبان و جوانان جایگاه داده اند. این موضوع در حدی است که حتی مردم عادی جامعه که سیاسی هم نیستند از این وضعیت ناراضی اند.

وی در ادامه گفت: مردم تصور می کردند دولتی که قرار است روی کار بیاید با شعارهای اصلاح طلبان، با رفتار و کنش اصلاح طلبان کشور را اداره می کند. اما چیزی که اکنون مشاهده می شود عکس تصور مردم است و این تغییر رویکرد روحانی در نهایت به نفع صندوق های رای نخواهد بود زیرا مردم اگراعتماد خودشان را نسبت به منتخبشان از دست بدهند ممکن است دیگر نتوانند با اطمینان به منتخبشان نگاه کنند و دردوره های بعد کمتر پای صندوق های رای می آیند که به ضرر کشور و نظام خواهد بود .

نظری افزود: با این وضعیت دوباره ممکن است جریان تمامیت خواهی در کشور روی کار بیاید که قطعاً به ضرر مردم و تمامیت ارضی کشور است. به عبارتی اگر یک بار دیگر ما بخواهیم به دوره تحریم های ظالمانه و بی رحمانه قبل برگردیم دیگر کشور تحمل آن شرایط را ندارد.

وی خاطرنشان کرد: من تردید ندارم اگر مردم و اصلاح طلبانی که به روحانی رای داده اند  ناامید شوند و اعتمادشان را از دست دهند، خروجی آن مانند دولت نهم و دهم ، شورای سه دوره پیش و شهردار تهران می شود. روحانی لازم است به وعده هایش عمل کند و رویکرد اش بر مبنای وعده هایی که در انتخاباتات مطرح کرد، باشد .

عضو شورای شهرتهران با تاکید بر این که ما انتظار داریم روحانی به وعده هایش عمل کند، گفت: یکی از برجسته ترین وعده های ایشان میدان دادن بیشتر به جوانان و دانشجویان  بود و در حال حاضر طبعاً تقاضاها این است که ایشان به دانشجویان و جوانان مخصوصاً دانشجویان و جوانان اصلاح طلبی که برای روی کار آمدن این دولت با جان و دل کار  کرده اند و نقش مطلق داشتند، توجه خاصی داشته باشد.

وی ادامه داد: البته دولت در این زمینه معدود تلاش هایی کرده است، اما کافی نیست و جوانان و دانشجویان و فارغ التحصیلان پتانسیل های بسیار بیشتر از این ها را دارند.

وی ادامه داد: روحانی به اشتباه فکر می کند تعامل با جریان اصولگرا می تواند دولت اش را از نقد در امان بدارد. اینکه جریان اصولگرا از روحانی عبور کرده است، اشتباه است. روحانی اگر حمایت اصلاح طلبان را از دست دهد، تا 4 سال آینده چیزی برای دولت باقی نمی ماند، اگر می خواهد این اتفاق رخ ندهد باید یک بار دیگر جوانان، زنان، دانشگاهیان جریان اصلاحات را به خود امیدوار کند و با آنها در تعامل باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.