گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

مافی در گفت و گو با جماران:

بدهی شهرداری تهران 30هزار میلیارد است/ محمود صادقی بررسی عملکرد احمدی نژاد در شهرداری را پیشنهاد کرد

آقای محمود صادقی موضوع بررسی عملکرد شهرداری تهران در دوره های قبل و آینده را مطرح کردند تا بر اساس آن برنامه ها را مشخص کنیم.

عضو فراکسیون امید اعلام کرد: در جلسه روز گذشته مجمع شورای امید مقرر شد وضعیت مالی شهرداری و میزان بدهکاری دوره های گذشته مشخص شود. 

پروانه مافی در گفت و گو با خبرنگار جماران ، درباره جزئیات جلسه روز گذشته مجمع شورای امید گفت: این دومین جلسه، متشکل از 21 نماینده شورا و 30 نماینده شهر تهران در مجلس شورای اسلامی، به همراه شهردار، استاندار و مجموعه مدیریت شهری تهران بود.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه گذشته بنا بر این شد اساسنامه ای تهیه شود، تصریح کرد: این اساسنامه روز گذشته به سمع دوستان رسید و بنا شد رئیس این مجمع تعیین شود؛ و با نظر اجماعی دوستان آقای دکتر عارف انتخاب شدند و  نائب رئیس نیز از شورای شهر، آقای مهندس هاشمی انتخاب شدند.

این عضو فراکسیون امید افزود: استاندار تهران  گزارشی از وضعیت بودجه، معضلات مهم و اولویت های رسیدگی در این استان را مطرح کرد. در حوزه وضعیت مالی شهرداری و میزان بدهکاری دوره گذشته نیز مباحث زیادی مطرح شد.

وی با بیان اینکه  میزان بدهی شهرداری تهران حدود 30 هزار میلیارد تومان است، افزود: در زمینه منابع درآمدهای پایدار در تهران نیز بحث شد که بنده به عنوان مسئول کمیسیون درآمدهای پایدار مباحثی هرچند کوتاه را ارائه کردم و در نهایت  با جمع بندی آقای دکتر عارف جلسه اتمام یافت.

این نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که این مجمع چه اهدافی را دنبال می کند، گفت: با توجه به اینکه این جمع متشکل از نیروهای کارآمد و توانمند؛ و به عبارتی ترکیبی بی نظیر و منحصر به فرد در کشور است، قرار بر این است مشکلات و معضلات شهر تهران مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ترافیک و آلودگی هوا به عنوان اصلی ترین معضلات این شهر مشخص شد، افزود: بحث بودجه، منابع درآمدی و درآمدهای پایدار شهرداری  و نقش شورای شهر تهران، برنامه هایی است که در این جلسات دنبال می شود.

مافی در پاسخ به اینکه برنامه ها و کمیته های این مجمع مشخص شده است یا نه؛ گفت: به هر حال جلسه دوم بود و مقرر شد بعد از تعیین کمیته ها، برنامه ها ارائه شده و بر اساس اولویت های تعیین شده جلسات ادامه یابد و زمینه همکاری مطلوب میان نمایندگان این شهر در مجلس و اعضای شورای شهر فراهم شود.

وی درباره زمان  برگزاری جلسات آتی گفت: زمان جلسه آینده مشخص نشده اما قرار است جلسات ادواری و منظم برگزار شود.

این عضو مجمع شورای امید در پایان و در پاسخ به اینکه آیا بررسی مسائل اقتصادی شهرداری تهران در دوره تصدی محمود احمدی نژاد در جلسه روز گذشته مطرح شده است؛ گفت:  بله. آقای محمود صادقی موضوع بررسی عملکرد شهرداری تهران در دوره های قبل و آینده را مطرح کردند تا بر اساس آن برنامه ها را مشخص کنیم. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.