گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گوی با جماران؛

نقوی حسینی: اگر دولت عراق بخواهد اقلیم کردستان را تحریم می کنیم

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی درباره احتمال تحریم اقلیم کردستان عراق، گفت: چنانچه دولت مستقر در عراق از ما چنین درخواستی داشته باشد، مانند آنچه درباره مسدود کردن خطوط هوایی رخ داد؛ قطعا به آن ها لبیک خواهیم گفت.

سید حسین نقوی حسینی در گفت و گو با خبرنگار جماران درباره جلسه عصر امروز کمیسیون  امنیت ملی حول محور مسئله استقلال اقلیم کردستان گفت: کمیسیون امنیت ملی امروز به شکل ویژه بحث اقلیم کردستان را در دستور کار قرار داده است و از مسئولان ذیربط در دستگاه های مختلف نیز دعوت کرده است، چراکه این پدیده تجزیه گرایی هم برای کشورها و هم برای منطقه خطرناک است. به ویژه کردستان که ما معتقدیم به ضرر ملت کرد خواهد بود.

وی ادامه داد: در این مسئله بیشترین خسارت متوجه کردها خواهد شد. بلعیدن کردستان  کوچک برای قدرت های بزرگ راحت است اما عراق بزرگ را به راحتی نمی توانند ببلعند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با تاکید بر اینکه  استقلال کردستان موجب منازعات قومیتی می شود، گفت: از طرفی این اتفاق به بلعیدن کردستان بزرگ منجر خواهد شد و از سوی دیگر برای کشورهای منطقه خطرآفرین است.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره پیامدهای اعلام آمادگی نیروهای نظامی ایران در مناطق غربی کشور بعد از برگزاری همه پرسی در کردستان عراق، گفت: ما نیازی به تنش در منطقه  نمی بینیم، چراکه دولت قانونی عراق باید بتواند تمامیت ارضی خود را حفظ کند. و ما نیز از دولت قانونی عراق حمایت خواهیم کرد و به نظر ما آن ها توانمندی لازم برای حفظ و کنترل اوضاع را خواهند داشت.  

نقوی حسینی همچنین درباره احتمال تحریم اقلیم کردستان عراق، گفت: چنانچه دولت مستقر در عراق  از ما چنین درخواستی داشته باشد، مانند آنچه درباره مسدود کردن خطوط هوایی رخ داد؛ قطعا به آن ها لبیک خواهیم  گفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.