دکتر المرتضی بن زید المحطوری از علمای برجسته یمن با حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی دیدار کرد.

به گزارش جماران، دکتر المحطوری در این دیدار ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، به رابطه عمیق و علاقه شدید مردم یمن به ویژه شیعیان زیدیه که حدود نیمی از جمعیت این کشوررا تشکیل می دهند، به حضرت امام و انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و انقلاب اسلامی ایران را تحقق آرمان های مردم سرزمین خود در ایران دانست.

دکتر المحطوری با اشاره به پیگیری تحولات انقلاب و پس از پیروزی آن از طریق رسانه ها در خصوص امام راحل، خطاب به یادگار امام گفت: خوشحالیم که همان کودکی که در ایام انقلاب در تصاویر کنار حضرت امام می دیدیم امروز در قامت دانشمندی فرزانه ظاهر شد و متولی حفظ و نشر آثار ایشان است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در طول چند دهه اخیر فقر فرهنگی در کنار ضعف اقتصادی که ناشی از سوء و عدم مدیریت در دولت سابق یمن بود امروز این کشور را رنج بسیار داده است، اولویت اصلی را تقویت بنیه های فرهنگی و علمی و تربیت نسلی دانشمند و مجهز به سلاح علم دانست که بتواند آینده یمن را با آگاهی درست رقم بزنند.

وی همچنین در همین راستا از مؤسسه تنظیم ونشر آثار امام خمینی و مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران و در رأس آنان مقام معظم رهبری درخواست مساعدت در این خصوص را مطرح کرد و آمادگی علماء یمن برای حرکت در این راستای بر آورده شدن این خواسته را اعلام کرد .

دکتر المحطوری ضمن ابراز خوش بینی نسبت به تحولات اخیر یمن، انقلاب مردمی یمن را بر خاسته از مطالبات مشروع مردم یمن دانست که در صورت هدایت به سمت صحیح می تواند به شکوفایی این کشور منتهی شود.

وی با اشاره به بازدید خود از بیت حضرت امام در قم و تهران، نکته جالب در این بازدید را محقرتر بودن بیت امام در جماران، از بیت ایشان در قم که مربوط به دوران قبل از پیروزی است، ذکر کرد.

در آغاز این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی پیگیری اخبار و تحولات عینی را از دغدغه های خود دانست.

در تحولات اخیر کشور یمن نیروهای مردمی با گرایش شیعی و انقلابی در قالب نهضت انصارالله (حوثیان ) به صحنه ی سیاسی بازگشته اند.

آقای دکتر المرتضی بن زید المحطوری از علمای برجسته زید مذهب مستقر در پایتخت یمن صنعا است که به عنوان استاد فقه از دانشکده حقوق دانشگاه صنعا فعالیت دارد.

وی هم چنین مؤسس و مسئول مرکزی حوزوی و فرهنگی با نام مرکز بدرالعلمی و فقهایی در صنعا است که علاوه بر فعالیت های علمی و تربیت طلاب و دانشجویان به کارهای خیریه و برگزاری دوره های مختلف آموزشی برای آقایان و خانم ها می پردازد.

محطوری دارای مدرک از دکترای دانشکده حقوق دانشگاه قاهره است و از بسیاری از علما و فقهای یمن و خارج از یمن اجازه علمی و گواهی اجتهاد دارد.

وی بیش از 20 تألیف در موضوعات فقهی، اعتقادی، تاریخی دارد و در مجموع حدود یکصد تحلیل و تالیف در مرکز بدر به اهتمام این عالم دینی به پایان رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.