مراسم بزرگداشت شهدای شهریور ماه عصر روز سه شنبه (هفتم شهریور ماه) در مدرسه رفاه برگزار شد.

نایب رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت:عده ای با شهید رجایی و باهنر بازی سیاسی درآورده اند و طرفدار آنها می شوند که شهدا را ابزار خواسته های خود کنند. 

به گزارش خبرنگار جماران، اسدالله بادامچیان در این مراسم گفت: کسانی که خالصانه کار کنند خداوند به آنها انعام شهادت می دهد. وقتی کسی به علو برسد نشاط در شهادت پیدا می کند. ما که از فیض شهادت محروم مانده ایم باید از آنها بخواهیم که از خداوند بخواهند در این مسیر قدم برداریم.

نایب رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تأکید کرد: شهدا رفته اند که در مقابل ظلم ها و طاغوت ها بایستند و سعی کنند در سراسر جهان حاکمیت عدل و قسط برقرار شود. در سایه شهید شناسی انسان باید به سمتی برود که دشمنان شهدا را هم بشناسد و مهمتر از همه این است که در تجلیل از شهدا یادمان باشد که دنیاطلبان زمینه ساز شهادت عاشورائیان بودند.

وی با اشاره به اینکه اولین کسی که برای امام حسین عزاداری برپا کرد یزید بن معاویه بود، افزود: شهید دشمنانش را رسوا می کند. در دوران خودمان می بینیم که عده ای با شهید رجایی و باهنر بازی سیاسی درآورده اند و طرفدار آنها می شوند که شهدا را ابزار خواسته های خود کنند. کسانی که می خواهند بزرگداشت شهدا را برگزار کنند باید مراقب باشند که بازی های سیاسی آنها را فریب ندهد. ما باید راه شهدا را حفظ و توده های مردم را آگاه کنیم و نخواهیم از شهدا برای خودمان استفاده کنیم.

بادامچیان اظهار داشت: همه شهدا از نظر خط امام یکی هستند اما هرکدام ویژگی های خود را دارند. شهید رجایی دنبال دولت کریمه بود. شهید باهنر اسوه اخلاق است. عراقی اسوه ولایتمداری و وفاداری به امام است. شهید اندرزگو اسوه یک چریک مبارز و بزرگترین چریک دنیای معاصر است. لاجوردی اسوه اشداء علی الکفار است.

وی در پایان گفت: توفیق الهی است که یاران این شهدا باشیم. ان شاء الله راه و مسیر آنها را چنان ادامه دهیم که خداوند به ما مزد شهادت را عنایت کند.

حسن رحیم پور ازغدی نیز گفت: با اینکه دوران حکومت شهیدان رجایی و باهنر کوتاه بود، نمی دانم چطور جوانمردی خود را اثبات کردند که بعد از 36 سال هنوز وقتی می خواهیم الگوهایی را به مسئولین نشان دهیم به رجایی و باهنر اشاره می کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نامه ای که شهید بهشتی اسفند ماه سال 59 به امام خمینی (س) نوشته بود، بیان کرد: بهشتی می گوید ما در سیستم اقلیت هستیم. آمریکا و غرب از در رفتند و از پنجره بر می گردند. هم قدرت و امکانات حکومتی دست بنی صدر بود و هم طعنه های اپوزویسیونی می زد و می گفت نمی گذارند کار کنیم.

وی تـأکید کرد: مسئولین دم انتخابات چیزهایی می گویند که ضد انقلاب با احتیاط می گوید. خط غرب زدگی از بازرگان شروع شد و با بنی صدر ادامه پیدا کرد و تا همین الآن هم ادامه دارد؛ آدم ها عوض شده اند ولی همان حرف ها را می زنند. یعنی دعواهای دهه 60 الآن هم هست.

رحیم پور ازغدی مدعی شد:  "حتی هاشمی و بهشتی در صحنه رقابت با لیبرال های دهه 60 کم آوردند. اتفاقا شیوه امام جواب داد. اگر امام می خواست مثل هاشمی و بهشتی عمل کند نمی توانست بنی صدر را کنار بگذارد. حتی یک بار هم امام از تنش زدایی با ستمگران جهان حرف نزده است."

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رجایی می گوید ما وزیر سرمایه دار نمی خواهیم. رئیس جمهور و نخست وزیر باید مورد اعتماد قلبی مردم باشند. این انقلاب با خواهش تداوم نمی یابد و مدام باید به فکر دگرگونی های بنیادی باشیم. رجایی می گوید روزی که مسئولین خانه های خود را به محله های مرفه ببرند فاتحه انقلاب را بخوانید. ایشان در جایی می گوید که وصیت حقیقی من مجموعه زندگی من است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.