گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

در خواست وکیل مدیران کانال های تلگرامی از حسن روحانی: از رابطه خوبتان با قوه قضائیه استفاده کنید/ نگذارید این دوستان قربانی دعوای کسان دیگر شوند

روز گذشته دادستان تهران احکام مدیران کانال های تلگرامی را از 6 ماه تا 5 سال حبس اعلام کرد. سید علی مجتهد زاده وکیل مدافع چندتن از این مدیران می گوید: این پرونده صرفاً حاصل اختلاف سلیقه بین قوه قضائیه و دولت است و این افراد قربانی این اختلاف هستند. به همین دلیل از آقای روحانی می خواهیم با قوه قضائیه در مورد این پرونده وارد مذاکره شوند.

وکیل مدافع تنی چند از مدیران کانال های تلگرامی با بیان این که من به  نمایندگی از تقریباً همه خانواده های مدیران کانال های تلگرامی از آقای روحانی می خواهیم از رابطه خوبشان با قوه قضائیه استفاده کنند و مشکل این افراد را حل کنند، گفت: آقای روحانی فکر کنند این بچه ها هم جای برادرشان هستند و کاری برای این عزیزان بکنند. چون بالاخره ما می بینیم که دولت در این مورد چگونه عمل می کند، انگار اصلاً اولویت مسئولین دولتی  این نیست به افرادی که به خاطر آن ها روانه زندان شده اند،  یاری برسانند.

سید علی مجتهد زاده در گفت و گو با خبرنگار جماران، در خصوص احکام صادره برای ادمین های کانال های تلگرامی که روز گذشته توسط دادستان تهران اعلام شد، گفت: همان طور که می دانید روز گذشته دادستان محترم، احکام مدیران کانال های تلگرامی را از 6 ماه تا 5 سال حبس اعلام کرد؛ البته تا الان این حکم به ما ابلاغ نشده است اما قطعاً جناب دادستان تهران به خاطر جایگاهی که دارند از مفاد حکم مطلع هستند.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی و با توجه به احکام صادر شده برای این افراد، ما درخواستمان از دولت و شخص آقای روحانی است. حالا که بحمدلله همان گونه که در مجلس فرمودند رابطه شان با قوه قضائیه خوب است، از این رابطه خوب استفاده کنند و برائت این دوستان را از قوه قضائیه بخواهند. 

این وکیل دادگستری با ابراز این عقیده که هرچند اگر بخواهیم از منظر حقوقی به قضیه نگاه کنیم این افراد هیچ گونه جرمی مرتکب نشده اند، اظهار داشت: ولی اگر اختلاف سلیقه ای بین قوه قضائیه و دولت است ما از آقای روحانی می خواهیم که این موضوع را در اولویت شان قرار دهند و به آن رسیدگی کنند، نه این که در مواردی مسئله یک روزه حل شود اما عده ای که برای اعضای این دولت در زمینه اطلاع رسانی و کار خبری  کار کرده اند بدون هیچ حمایتی رها شوند.

وی افزود: ما نمی توانیم خیلی در مورد اتهامات این افراد صحبت کنیم اما در همین حد بگویم که اگر اتهامی هم هست باید خود  وزرای آقای روحانی جواب بدهند. بنابراین ما چیز زیادی از آقای روحانی نمی خواهیم، تنها خواسته ما این است که از این رابطه خوبشان با قوه قضائیه استفاده کنند تا در مورد این عزیزان قانون اعمال شود نه این که یک عده بی گناه به خاطر اختلاف دیگران مجازات شوند.

مجتهد زاده خاطرنشان کرد: بنابراین از دولت و آقای روحانی می خواهیم در این موضوع خودشان را کنار نکشند و به این دوستان کمک کنند چون بالاخره اگر این احکام  قطعی و اجرایی شوند، به نفع خود اعضای دولت هم نیست. نمی شود این آقایان خودشان را کنار بکشند و کنار گود بنشینند و برای این متهمان چنین احکام سنگینی صادر شود.

وکیل مدافع برخی مدیران کانال های تلگرامی تاکید کرد: ما روال قانونی را طی و قطعاً از رأی تجدید نظر خواهی می کنیم و تا مرحله اعاده دادرسی می رویم اما حل این موضوع یک اراده ای فراتر از این کارها می خواهد. اراده ای می خواهد که نگذارد این دوستان قربانی دعوای کسان دیگری شوند. 

سید علی مجتهد زاده ابراز داشت:  امروز این گونه شده است که شخص آقای روحانی در موارد خاصی حساسیت دارد در حالی که در همین پرونده نام خیلی از مسئولین دولتی هست. خوب حداقل کسانی که اسمشان در این پرونده است بیایند و جواب گو باشند و کمک کنند، نه این که کار خاصی انجام دهند،  فقط کمک کنند که قانون اعمال شود اما اگر بنا باشد که این افراد قربانی شوند که نمی شود. ما این مدت به خاطر مصالح دولت سکوت کرده ایم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شما اطلاعی از جزئیات احکام صادره دارید، گفت: فعلا حکم به ما ابلاغ نشده است اما من حدس می زنم دو نفر از این دوستان که اتهامشان تبلیغ علیه نظام بوده حکمشان 6 ماه حبس و دیگرانی که اتهامشان اجتماع و تبانی علیه نظام بوده است 5 سال حبس گرفته اند. ان شاءالله که این پیش بینی من اشتباه باشد اما به نظر من این گونه می آید.

مجتهد زاده در پایان اظهار کرد: یک توضیحی هم در مورد وکالت این خانواده ها عرض کنم و آن این که ابتدا خانواده های پنج نفر از این دوستان وکالتشان را به من دادند اما دادگاه وکالت دو نفر را پذیرفت. بنابراین من از طرف پنج نفر از این افراد  وکالت دارم به  همین خاطر است که می گویم به نمایندگی از تقریباً همه این عزیزان این درخواست را دارم.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.