پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

آغاز ساخت دوازدهمین خوابگاه دانشجویی دخترانه بنیاد پانزده خرداد در ارومیه

آیت الله حسن صانعی: بازگشت به راه امام راحل و مقام معظم رهبری بهترین راه ها برای نجات کشور است.

آیت الله صانعی با اشاره به نظم امام (ره) و دقت ایشان در رفتار با تمامی موجودات، بخشی از مشکلات فعلی ما را ناشی از بی نظمی و بدرفتاری ما با تمامی موجودات و طبیعت دانست و وضعیت فعلی دریاچه پر اهمیت ارومیه را نیز حاصل همین بی توجهی ها و کم توجهی ها عنوان کرد.

بنیاد معظم پانزده خرداد که به دستور بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) برای خدمت به محرومان جامعه بنیان نهاده شده، در ادامه خدمات خود ساخت دوازدهمین خوابگاه دانشجویی دخترانه را در دانشگاه ارومیه آغاز کرد.

به گزارش جماران، در مراسم آئین کلنگ زنی که به همین مناسبت در روزهای پایانی مرداد ماه در پردیس دانشگاه ارومیه و با حضور مسئولان دانشگاهی و استانی برگزار شد، دکتر حب نقی رئیس دانشگاه ارومیه ضمن خوشامدگویی به میهمانان با اشاره به نیازمندی این استان مرزی، از این فعالیت خیر بنیاد پانزده خرداد تقدیر و آن را الگویی مناسب برای سایر خیرین استان و کشور قلمداد کرد. 

در ادامه مراسم حجة الاسلام و المسلمین قریشی، امام جمعه ارومیه و نماینده ولی فقیه در استان، با خوشامدگویی حضور سار دیرین امام و رهبری حضرت آیت الله صانعی و هیأت همراه به استان و شهر ارومیه، استان را شایسته توجه و رسیدگی هرچه بیشتر مسئولان استانی و کشوری عنوان کرد و تداوم چنین حرکاتی را در حوزه های مختلف خواستار شد. وی همچنین رسیدگی به حوزه های علمیه را نیز همانند دانشگاه ها از ضرورت هایی برشمرد که برای پاسداری از اسلام و گسترش آن مورد نیاز می باشد.

صفر زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ارومیه در این مراسم با برشمردن اهمیت استراتژیک استان ارومیه، بهره گیری از منویات ابلاغی مقام معظم رهبری را سرلوحه مناسب خدمت ها و فعالیت ها دانست و با اشاره به خدمات صورت گرفته و در حال انجام، پیشرفت استان را مناسب و قابل ملاحظه ارزیابی کرد.

آیت الله صانعی نماینده مقام معظم رهبری و سرپرست بنیاد پانزده خرداد طی سخنانی با یاد کردن از معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) و تبیین جایگاه رفیع ایشان به عنوان تالی و در ادامه انوار وجودی و مسیر انبیاء و اولیاء، این خدمات را برکات و فیوضات حضرت امام دانست و خدمات و فعالیت های سازنده جمهوری اسلامی ایران را نتیجه مسیر امام و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) عنوان کرد. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تشکر از اعتماد رهبری در انتصاب مجدد ایشان در این مجلس، دو عامل شناخت مردم و شناخت رهبری را عواملی دانست که با فراموش نکردن آن ها، فراموش نخواهیم شد. 

سرپرست بنیاد پانزده خرداد بازگشت به راه امام راحل و مقام معظم رهبری را بهترین راه ها برای نجات کشور عنوان کرد و همگان را به گام نهادن در این مسیر فراخواند.

آیت الله صانعی در ادامه سخنان خود با اشاره به نظم امام (ره) و دقت ایشان در رفتار با تمامی موجودات، بخشی از مشکلات فعلی ما را ناشی از بی نظمی و بدرفتاری ما با تمامی موجودات و طبیعت دانست و وضعیت فعلی دریاچه پر اهمیت ارومیه را نیز حاصل همین  بی توجهی ها و کم توجهی ها عنوان کرد.

بنیاد پانزده خرداد در قالب طرح خورشید، دوازدهمین خوابگاه دانشجویی دخترانه را در ارومیه در زمینی به مساحت  ٢٥٠٠ متر مربع و با زیربنایی بالغ بر ٤٥٠٠ متر مربع با ظرفیت ٢٥٠ نفر با بهره گیری از برترین استانداردهای روز دنیا و متأثر از فرهنگ اسلامی - ایرانی احداث می نماید. شایان ذکر است دانشگاه ارومیه دارای بیش از ١٥ هزار دانشجو است که حدود نیمی از آنان غیر بومی و نیازمند خوابگاه می باشند.

صانعی ارومیه

صانعی ارومیه

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.