نماینده مردم اسد آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: آوایی با توجه به سوابق شغلی و تجربیات، توانمندی لازم و کافی برای احراز این پست را دارا است.

به گزارش جماران، در جریان رسیدگی به بررسی وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم در مجلس شورای اسلامی،  اکبر رنجبر زاده  در موافقت با وزیر پیشنهادی دادگستری با تاکید بر اینکه  وزارت دادگستری از برجسته ترین و مهم ترین وزارت خانه ها محسوب می‌شود، گفت:  این وزارت خانه در تنظیم و تلطیف روابط قوا نقش موثری خواهد داشت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین بیان کرد: وزارت دادگستری و شخص وزیر یکی از اعضای تیم امنیتی، سیاسی، دفاعی و قضایی دولت به شمار می‌رود و باید از تعامل و کارآمدی و توانمندی بالایی برخوردار باشد و در این راستا دولت‌هایی می‌توانند موفق شوند که تیم‌ها منسجم و متحد باشند.

رنجبرزاده با بیان این که آوایی چهار دهه در سلسله مراتب قوه قضاییه حضور داشته‌اند، گفت: وزیر پیشنهادی دادگستری تمام تجربیات لازم و کافی برای اجرای برنامه‌ها را دارد و از سوابق و تجربیات در تمام سطوح برخوردار است که سابقه وی در جایگاه‌هایی که فعالیت داشته نشانگر این موضوع است.

این عضو هیات رییسه مجلس در ادامه اظهار داشت: وزیر پیشنهادی دادگستری پیش از این به عنوان معاون وزیر کشور و رییس سازمان ثبت احوال و همچنین رییس دفتر بازرسی ویژه رییس جمهور مشغول به فعالیت بوده و در واقع علاوه بر قوه قضاییه، قوه مجریه را هم می‌شناسند و با مجلس هم تعامل خوبی دارند.

وی همچنین گفت: ایشان به لحاظ تجربه و سوابق شغلی توانمندی لازم و کافی را برای احراز این پست دارد و توانایی حل مشکلات جامعه در حوزه قضایی را دارا است و امیدواریم که با ارائه‌ی پیشنهادات و تنظیم لوایحی در موارد مرتبط به مجلس بتوانیم شاهد باشیم که مشکلاتی که در حوزه قضایی و تعزیراتی وجود دارد حل و فصل شود.

نماینده مردم اسد آباد در پاسخ به اظهارات نماینده مخالف که به پیگیری مشکلات پزشکی قانونی اشاره کرد، گفت: چند ماه پیش خودمان در مجلس تصویب کردیم که یکی از چالش‌ها در حوزه پزشکی قانونی وجود دارد و مجوز دادیم که تعداد کثیری پزشک بتوانند به استخدام حوزه قضایی در بیایند و در شهرستان‌ها حضور پیدا کنند، البته این ناکافی است ولی امیدواریم بتواند بخشی از مشکلات‌مان را حل کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت: اعتقاد دارم اشخاصی مانند رحمانی فضلی، امیر حاتمی، ظریف و وزیر دادگستری تیم دفاعی، قضایی، امنیتی و سیاسی منسجمی هستند که باید با هم پیوند زده شوند تا موفقیت برای ملت رقم بخورد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.