نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت:آقای آوایی به دلیل خوشنامی و صبوری همه شرایطی وزارت دادگستری را دارد. برنامه‌های پیشنهادی ایشان نشان می‌دهد ایشان از ابتدای انقلاب با حضور در دادگاه انقلاب پایبند خود را به آرمان‌های امام نشان داده است و همین پایبندی موجب طی کردن سیر مراحل رشد در دستگاه قضاییه بوده است.

به گزارش جماران، در جریان بررسی وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم در مجلس شورای اسلامی، محمد کاظمی، در موافقت با وزیر پیشنهادی دادگستری گفت: وزارت دادگستری به موجب اصل ۱۶۰ قانون اساسی تنها اصلی است که ساز و کارش برای انتخاب با ساز و کار انتخاب سایر وزرا متفاوت است. رییس قوه قضاییه باید فرد مورد نظر را انتخاب و به قوه مجریه معرفی کند، فردی که مورد قبول هر دو قوه باشد.

وی خاطرنشان کرد:‌ وزیر دادگستری باید از سعه صدر و بردباری برخوردار باشد تا بتواند در این مسئولیت موفق باشد. آقای آوایی به دلیل خوشنامی و صبوری همه شرایطی وزارت دادگستری را دارد. برنامه‌های پیشنهادی ایشان نشان می‌دهد ایشان از ابتدای انقلاب با حضور در دادگاه انقلاب پایبند خود را به آرمان‌های امام نشان داده است و همین پایبندی موجب طی کردن سیر مراحل رشد در دستگاه قضاییه بوده است.

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: عضویت ایشان در هیات‌ها و مجامع و مسئول به عنوان معاون رییس جمهور تجربیات خوبی را در دو قوه قضاییه و مجریه کسب کرده است. چنانچه ایشان به عنوان وزیر انتخاب شود قطعا اسباب گسترش روابط قوای مجریه و قضاییه خواهند بود. 

نماینده مردم ملایر در مجلس تصریح کرد: آقای آوایی، همه نمایندگان انتظار دارند ساز و کاری مناسب برای تعامل بین قوه قضاییه و مقننه برای پاسخگویی به مجلس تعریف کنند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.