نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی: وزرات امور خارجه کشورمان توانسته با اولویت قرار دادن منافع ملی، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از شرایط پیچیده و خطرناک به سلامت خارج سازد و در حال حاضر در برنامه های وزیر پیشنهادی امور خارجه نیز اقتصاد را محور قرار داده است و تقویت دیپلماتیک نشان از توجه نظر ایشان از شرایط داخلی است.

به گزارش جماران، در ادامه روند بررسی رای اعتماد وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم در مجلس شورای اسلامی، طیبه سیاووشی در موافقت با وزیر پیشنهادی امور خارجه پشت تریبون قرار گرفت و با بیان اینکه اقدامات و تلاش‌های دیپلماتیک کم سابقه‌ای در این حوزه انجام شده است،گفت: اقدامات ظریف موجب خروج ایران از انزوای بین المللی را فراهم ساخته است.

وی تصریح کرد: به رغم قرار گرفتن کشور در منطقه پرتلاطم خاورمیانه، وزارت امور خارجه با مهار تهدیدات توانست با حداکثر سازی فرصت‌های به وجود آمده توفیقاتی را در عرصه سیاست خارجی و اقتصادی داشته باشد و چه بسا روابط بحرانی با عربستان را به خوبی مدیریت کند.

نماینده مردم تهران با اشاره به مسائل مربوط به ترکیه نیز گفت: ایران به یک بازیگر صلح ساز در عرصه سیاست منطقه تبدیل شده است و خوشبختانه در عرصه بین المللی  وزارت امور خارجه توانسته است روابط در حال سکون را به تحرک در آورد.

سیاووشی ادامه داد: همچنین علی رغم چالش‌های فراوانی که در عرصه سیاست خارجی وجود دارد بویژه پس از روی کار آمدن دولت جدید آمریکا، وزارت خارجه همچنان در مقابل عناد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی ابتکار عمل را حفظ کند.

سیاووشی ادامه داد: وزرات امور خارجه کشورمان توانسته با اولویت قرار دادن منافع ملی، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از شرایط پیچیده و خطرناک به سلامت خارج سازد و در حال حاضر در برنامه های وزیر پیشنهادی امور خارجه نیز اقتصاد را محور قرار داده است و تقویت دیپلماتیک نشان از توجه نظر ایشان از شرایط داخلی است.

سیاووشی در پایان همچنین بیان کرد: زنان و اقلیت‌ها می‌توانند سفیران موفقی برای نشان دادن چهره واقعی نظام باشند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.