نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی:اختلاف نظر بنده با وزیرامورخارجه در این باره موضوع لزوم اصلاح ساختار دیپلماسی اقتصادی است که وزیر خارجه معتقد به این موضوع نیستند. اما اگر ساختار سفارتخانه‌ها و دفاتر جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور اصلاح نشود، در دراز مدت و با رفتن آقای ظریف مشکلات حل می‌شود.

به گزارش جماران، محمد رضا پور ابراهیمی، در روند بررسی رای اعتماد وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم،  در مخالفت با وزیر پیشنهادی امور خارجه، گفت: دیپلماسی اقتصادی موضوع مهمی است که در سال‌های اخیر همواره مورد تاکید ما بوده است و خوشحالیم که بعد از سوال از وزیر و تاکید رئیس مجلس اقداماتی در این حوزه صورت گرفت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار کرد: اصلاح ساختار وزارت امور خارجه در بخش دیپلماسی اقتصادی یک ضرورت است؛ چراکه برنامه‌های خوبی که آقای ظریف ارائه کرده‌اند پس از ایشان و در دراز مدت در وزارت خارجه با ساختار کنونی رها می‌شود.

وی افزود: اما اختلاف نظر بنده با وزیرامورخارجه در این باره موضوع لزوم اصلاح ساختار دیپلماسی اقتصادی است که وزیر خارجه معتقد به این موضوع نیستند. اما اگر ساختار سفارتخانه‌ها و دفاتر جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور اصلاح نشود، در دراز مدت و با رفتن آقای ظریف مشکلات حل می‌شود.

نماینده کرمان تاکید کرد: ادبیات دیپلماسی اقتصادی در وزارت خارجه باید نهادینه شود و اساسنامه باید تغییر کند و ما نیز در کمیسیون اقتصادی برای تحقق برنامه‌های خوب دکتر ظریف و اصلاح ساختار تلاش می‌کنیم. اما اگر این ساختار اصلاح نشود ما نمی‌توانیم به گسترش دیپلماسی اقتصادی با برنامه درازمدت امیدوار باشیم.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.