نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایشان وزیری متدین و اعتدالی هستند که رییس‌جمهور به مجلس معرفی کرده است، گفت: وزارت آموزش و پرورش حساس‌ترین وزارتخانه کشور است و کوچکترین اشتباه در این وزارتخانه جبران ناپذیر است. این وزارتخانه 13 میلیون دانش‌آموزان مثل رود روان، مدام حرکت می‌کنند و از گردنه این وزارتخانه عبور می‌کنند. وزرای بعد از انقلاب اسلامی در این حوزه را مورد بررسی قرار دادم. تنها وزیری که همه عمر خودش را در این وزارتخانه تلاش و صرف کرد، ایشان است. ما با حضور ایشان کمترین اشتباه یا هیچ اشتباهی در آموزش و پرورش نخواهیم داشت.

به گزارش جماران، جبار کوچکی نژاد، در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در روند بررسی جزئیات کابینه پیشنهادی حسن روحانی و در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش سخنرانی کرد.

وی  گفت: به سخنان مخالفان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دقت کردم، دیدم درست در جهت دفاع از برنامه‌های آقای بطحایی سخن گفتند و مطمئنم سایر مخالفان نیز از شخصیت ایشان، دفاع خواهند کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه ایشان وزیری متدین و اعتدالی هستند که رییس‌جمهور به مجلس معرفی کرده است، گفت: وزارت آموزش و پرورش حساس‌ترین وزارتخانه کشور است و کوچکترین اشتباه در این وزارتخانه جبران ناپذیر است. این وزارتخانه 13 میلیون دانش‌آموزان مثل رود روان، مدام حرکت می‌کنند و از گردنه این وزارتخانه عبور می‌کنند. وزرای بعد از انقلاب اسلامی در این حوزه را مورد بررسی قرار دادم. تنها وزیری که همه عمر خودش را در این وزارتخانه تلاش و صرف کرد، ایشان است. ما با حضور ایشان کمترین اشتباه یا هیچ اشتباهی در آموزش و پرورش نخواهیم داشت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: از شتاب‌زدگی سخن گفته شد، وزیری معرفی شده است که معلم، مدیر، کارشناس و عضو شورای عالی آموزش و پرورش بوده است و امروز برنامه‌های متنوعی را برای بهبود وضعیت این وزارتخانه پیشنهاد داده است. مجلس کمیته تخصصی شکل داده مرکب از کمیسیون‌های برنامه و بودجه، آموزش و تحقیقات و اجتماعی. این کمیته با همکاری بطحایی می‌تواند معضلات فرهنگیان را شناسایی و رفع کند.

وی ادامه داد: همه می‌دانیم که آموزش و پرورش دچار مشکلات اساسی است. کسی نیست که از معیشیت، رفاه کم، بازنشستگان و تلاش معلمان ابتدایی مطلع نباشد. وزیر پیشنهادی از این وضعیت مطلع است و از نداشتن سرانه مدارس نگران است. ایشان راهکار بسیار جالبی برای متحول کردن اقتصاد  آموزش و پرورش ارائه داده است.

کوچکی‌نژاد از تدوین برنامه‌های آموزشی بسیار خوبی توسط وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش خبر داد و افزود: کتب، برنامه‌ها و مواد درسی خوبی را نوشته است. روش آموزشی و فنی و حرفه‌ای باید طراحی و پیاده شود که در برنامه ایشان آمده است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.