سید علی مجتهد زاده وکیل دادگستری در یاداشتی اختصاصی برای پایگاه خبری جماران به مواضع اخیر اعضای جریان انحرافی علیه قوه قضائیه پرداخته است.

مدتی قبل فایل صوتی از خواننده زیرزمینی به نام تتلو در فضای مجازی انتشار یافت که در آن نامبرده اقدام به توهین و تهدید نسبت به یکی از بازپرسان محترم دادسرای تهران کرده و علاوه بر آن الفاظ بسیار رکیک متناسب با شئونات خود نسبت به مقام محترم قضایی بکار برده بود.

در آن مورد دادسرا با ورود به ماجرا نسبت به بازداشت فرد هتاک اقدام و آنطور که صاحب این قلم به یاد دارد حداقل چند ماهی فرد متخلف در بازداشت بسر برد و دیگر از انجام امر خبری واصل نشد. هرچند بحمدالله فرد خاطی بعداً با توبه از اعمال زشت و شنیع خود در جرگه فعالین اصولگرا وارد و به عنوان برگ برنده این جریان سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری به اصطلاح «رو شد».

در خصوص آن شخص می­ توان قائل به این شبهه بود که نامبرده بدلیل فقر فرهنگی و بی ­اطلاعی از قوانین و عدم آگاهی نسبت به عرف و شئونات جامعه و یا حتی در حالت عادی نبودن از عواقب و تبعات سخنان خود آگاه نبوده و شاید حتی به این دلیل از مجازات معاف تلقی شود. اما آیا در قبال اظهارات دو تن از نزدیکان رئیس دولت سابق طی روزهای اخیر خطاب به بالاترین مقامات دستگاه قضا نیز می­توان این شبهه را جاری دانست؟  هرچند کلمات بکار برده شده توسط این افراد در قبال مقامات محترم قضایی و دستگاه قضاء کاملا مشابه با خواننده زیرزمینی نبوده لکن شئــونات آقـــایان توهین­ کننده و سطح سواد و آگاهی اینان نیز طبعا در مقیاسی به مراتب بالاتر از شخص موصوف تلقی می شود.

شاید آقایان فراموش کرده ­اند خود تا چندی پیش از بالاترین مقامات اجرایی کشور بوده و اداره نظام اسلامی را به دست داشته اند که امروز چون اپوزیسیون آن هم از نوع خارج ­نشین سخن می­ گویند. به نظر نگارنده اکنون بهتر است آقایان با غور در سوابق شان بعضاً به خود نکاتی از جمله اینکه چگونه افراد زیادی به واسطه نقد یا حتی مخالفت با آنها محکوم همین دستگاه قضا شدند را یادآوری نمایند شاید وجدان خفته‌شــان بیدار شده و مانع از چنین درشـت­گویی­هایی شود. به هر روی عملکرد آقایان دقیقاً یادآور این دو بیت است که :

قول و فعل بی­ تناقض بایدت                                                        تا مگر زین ره دری بگشایدت

سعیکم شتی تناقض اندرید                                                        روز می­دوزید و شب برمی­درید

اما ختم کلام اینکه یا آقایان نمی ­دانند در خصوص دستگاه قضا و مقامات قضایی چه بر زبان مــی­ آورند و یا می­دانند و قصد دارند با برخورد دستگاه قضا با ایشان مانور تبلیغاتی برگزار کرده و نوع اتهاماتی که عمدتا مالی است را در نظر مردم و افکار عمومی به نحو دیگری نشان دهند که در این صورت بهتر است ذره ­ای هم بر روی حافظه تاریخی ملت حساب کنند.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.